Don't bring a knife into a gunfight del 40

Precis när jag gör mig redo för att rusa ut ur dörren öppnas den utifrån och Liam kliver in.
- Jag var så rädd att du var borta, sa jag och kramade om han.
- Jag var bara och fixade en sak, men följ med, det är en sak jag vill visa dig, sa han och hand i hand gick vi ut till bilen. Liam satte sig vid förarsätet och körde, men efter ett tag stannade han och tog fram en scarf.
- Sätt den över ögonen så att du inte ser något, det är en överraskning, sa han och räckte mig scarfen.
Jag knöt den över ögonen och hörde sedan hur bilen startade och vi körde iväg igen. Det gick en minut, tio minuter och ungefär när det gått tjugo minuter stannade Liam bilen och hjälpte mig ut ur den.
- Var är vi? frågade jag för lukten kändes bekant på något sätt, lite unket.
- Det får du se, svarade han lurigt.
Han ledde mig in någonstans, uppför en trappa och sedan till vänster innan han stannade.
- Du får titta nu, sa han och jag drog snabbt av mig scarfen.
Direkt när jag såg rummet insåg jag vart vi befann oss, men vad vi gjorde här hade jag ingen aning.
- Känner du igen det? frågade Liam.
- Självklart, svarade jag och granskade rummet.
Hur skulle jag inte kunna känna igen det, rummet där Liam satt fängslad, rummet där Carlos fängslade oss båda för bara någon dag sen. Det fanns flera blodfläckar som inte gick att ta bort, men det kändes ändå som att någon hade varit här och snyggat till det lite.
- Cara, anledningen till att jag åkte hit med dig var för att jag vill fråga dig en sak, sa Liam.
- Okej vad? sa jag utan att veta vad som väntade.
- Jag älskar dig Cara, ända sen jag första gången såg dig visste jag att det var något speciellt med dig. Vi har kanske inte gjort allt rätt, men även fast vi inte varit på en enda dejt vet jag att du är den enda för mig och jag vill se till att det verkligen blir så. Om vi är så säkra på vad vi tycker om varandra, varför vänta? Jag vill spendera resten av mitt liv med dig, vare sig det är lyckligt eller olyckligt, fattigt eller rikt, sa Liam och gick ner på ett knä och höll fram en liten ask med en ring. - Cara Pasolini, vill du gifta dig med mig?
Jag tappade andan så jag bara stog där enda tills jag lyckades fram mitt svar.
- Ja.
Och i det ögonblicket visste jag att precis allt skulle lösa sig. För vad som än hände, så hade vi varann, förevigt och föralltid.


Precis när jag gör mig redo för att rusa ut ur dörren öppnas den utifrån och Liam kliver in.

- Jag var så rädd att du var borta, sa jag och kramade om han.

- Jag var bara och fixade en sak, men följ med, det är en sak jag vill visa dig, sa han och hand i hand gick vi ut till bilen. Liam satte sig vid förarsätet och körde, men efter ett tag stannade han och tog fram en scarf.

- Sätt den över ögonen så att du inte ser något, det är en överraskning, sa han och räckte mig scarfen.

Jag knöt den över ögonen och hörde sedan hur bilen startade och vi körde iväg igen. Det gick en minut, tio minuter och ungefär när det gått tjugo minuter stannade Liam bilen och hjälpte mig ut ur den.

- Var är vi? frågade jag för lukten kändes bekant på något sätt, lite unket.

- Det får du se, svarade han lurigt.

Han ledde mig in någonstans, uppför en trappa och sedan till vänster innan han stannade.

- Du får titta nu, sa han och jag drog snabbt av mig scarfen.

Direkt när jag såg rummet insåg jag vart vi befann oss, men vad vi gjorde här hade jag ingen aning.

- Känner du igen det? frågade Liam.

- Självklart, svarade jag och granskade rummet.

Hur skulle jag inte kunna känna igen det, rummet där Liam satt fängslad, rummet där Carlos fängslade oss båda för bara någon dag sen. Det fanns flera blodfläckar som inte gick att ta bort, men det kändes ändå som att någon hade varit här och snyggat till det lite.

- Cara, anledningen till att jag åkte hit med dig var för att jag vill fråga dig en sak, sa Liam.

- Okej vad? sa jag utan att veta vad som väntade.

- Jag älskar dig Cara, ända sen jag första gången såg dig visste jag att det var något speciellt med dig. Vi har kanske inte gjort allt rätt, men även fast vi inte varit på en enda dejt vet jag att du är den enda för mig och jag vill se till att det verkligen blir så. Om vi är så säkra på vad vi tycker om varandra, varför vänta? Jag vill spendera resten av mitt liv med dig, vare sig det är lyckligt eller olyckligt, fattigt eller rikt, sa Liam och gick ner på ett knä och höll fram en liten ask med en ring. - Cara Pasolini, vill du gifta dig med mig?

Jag tappade andan så jag bara stog där enda tills jag lyckades fram mitt svar.

- Ja.

Och i det ögonblicket visste jag att precis allt skulle lösa sig. För vad som än hände, så hade vi varann, förevigt och föralltid.

Hoppas ni tyckte om slutet av novellen, ni som läste min förra novell kanske minns att jag slutade min förra novell med samma ord ungefär;)
Självklart har jag en ny novell på gång och den är ganska unik den med, har iaf inte sett någon skriva om det!
Kan ni inte snälla ta er tid och kommentera vad ni tyckt om novellen i helhet, skulle vara bra att få veta vad ni gillade/inte gillade så jag vet till nästa novell!
Kommer tillbaka med början på nästa novell inom en vecka!:D
Tack alla ni som läst och kommenterat!♥

Kommentarer
Postat av: Novell av Evelina Friman

Gillart stort!

Jag tycker novellen var rolig att spännande att följa! Creed definitivt :)

2012-05-20 @ 16:34:58
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: Emilia

Älskar din fanfic, helt amazing!

Man har aldrig vetat vad som ska hända härnäst, och riktigt rörande när Liam blev torterad medmera..



Du är grym på att skriva! :D

2012-05-20 @ 16:35:41
URL: http://mssparrow.devote.se/
Postat av: Anonym

herregud vart ska man börja. Jag har älskat den här enda sen första kapitlet. Annorlunda och grymt bra. Du skriver mer känslor och vad de tänker än vad de gör och säger (vilket är bra). Du har med spänning hela tiden men inte för mycket, så man hänger med och får in allt som hänt. Man har aldrig fattat vad som kommer komma och hur den ska sluta. Den har vart grym och jag kan knappt vänta tills nästa kommer ut.

2012-05-20 @ 17:02:30
Postat av: Annie

Har följt din novell ända sen du började blev faktiskt lite ledsen när de va sista delen ;) Novellen är superbra med vändningar och oföretsägbara händelser, älskar hur du har skrivit den! Men blir liksom fast vid datorn när man läser xd Länktar tills du börjat med den nya! xx

2012-05-20 @ 17:56:08
Postat av: feliciaa

från början tyckte jag den verkade ganska tråkig, men sedan kunde jag inte sluta läsa och blev helt beroende! så himla bra. och jätte unik! :)

2012-05-20 @ 19:22:18
URL: http://zaynnovell.devote.se
Postat av: Rebecca

Dom novellerna du gör är anulunda och det gillar jag! Den här var mycket anulunda och väldigt bra:) Så jag kan inte säga mer en skit bra! Kan inte vänta till nästa:))

2012-05-20 @ 19:59:12
Postat av: E

Du är sjukt duktig, jag har älskat den här novellen hela vägen. Att hon var med i maffian och att de kidnappade honom... geniallt! Verkligen en speciell historia, och sjukt grym oxå!



Just i början var den inte jätteintressant, men jag var fast då med;) Älskat den!<3

2012-05-20 @ 20:08:29
Postat av: Anna

jag tyckte att de va en SVINBRA novell! Väldigt unik o så ! APPLÅDER! :)

2012-05-20 @ 20:37:35
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: elleni

detta är den enda novell som har varit unik,speciell och framförallt BÄST!!

det finns inte så mycket mer att säga, den var sorglig men endå så att jag fastnade direkt!!!

<3<3<3<3<3<3<3<3

2012-05-20 @ 20:42:11
Postat av: Frida

Åhh herregud!!

Detta har verkligen varit den bästa och mest annorlunda fanfics någonsin!! Har älskat den från första ordet!!!

Så sorgligt att den är slut:( men jag vet av erfarenhet att nästa kommer blir kanon, med tanke på att båda du har skrivit har varit så sjukt annorlunda och helt otroligt bra!!!!!

2012-05-20 @ 20:49:31
Postat av: Moa

Din fanfic har varit så j*vla bra asså , så bra skrivet och den har varit väldigt annrolunda inte som alla andra fanfics , du är skiiit bra och jag tror din nästa kommer bli minst lika bra , läängtar hihi :D <3

2012-05-20 @ 21:18:18
Postat av: Cim

Satt och snyftade här hemma. Tur att allt löste sig för dem. Det jag störde mig liiiite på var rättsprocessen. Trots allt har hon mördat en handfull personer och då slipper man inte så lindrigt undan. Men eftersom du för tangenterna väl så gjorde det ingenting.



Keep going girl! :D

2012-05-20 @ 21:41:29
Postat av: Nicole

Hade aldrig kunnat skriva en novell i den klassen som den här är skriven i... "/ seriöst, typ den mest unika som jag läst :) Ett tag satt jag och bet på naglarn bara för att jag var så tyå nervös och spänd för nästa del. Som typ när hon högg Liam i armen, men man trodde att hon mörda honom :O

Hehe emellan åt blev den kanske lite overklig ,typ att hon skulle kunna komma från sin dom så lätt osv, men i det hela stora har hela fanficen varit helt grym och alla som inte läst den har verkligen gått miste om något här i livet ;) xxx

2012-05-20 @ 22:34:57
URL: http://onedirectionstars.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Sedan jag läste första kapitlet har jag bara väntat å väntatpå nästa, jag älskar den verkligen, har å kan lösa fen om å om igen utan att tröttna!! Jag har läst några noveller innan men den här är solklart bäst, 11/10 får den, sjukt bra!!!!!

2012-05-20 @ 23:00:14
Postat av: Vendela ^^

Den var ju superbra <3<3<3

2012-05-21 @ 09:02:11
Postat av: Anonym

jättebra! Den var sjukt spännande och man satt och väntade på nästa del hela tiden. Super! :D

2012-05-21 @ 10:33:25
Postat av: Evelina

Jag älskar den här fanficen! Hoppas nästa blir lika bra 8D

Ett tips bara.. Skulle du inte kunna skriva lite längre kapitel ibland? :)

2012-05-21 @ 12:35:40
Postat av: hiilma.

vad ska man skriva , den har novellen är jättebra , spännande ville aldrig slutaläsa när jag läst ett kapitel ,hihi

bäst :DD

2012-05-21 @ 20:44:42
Postat av: Ellen

Jag tycker det är lite tråkigt att den tar slut haha...

Är typ jättespänd över nästa fanfic, åh vad jag längtar! Men det skulle vara roligt om du fick med alla killar lite mer, fast den här novellen var ju ganska speciell så det kanske inte gick. Men det skulle vara roligt att läsa om de andra lite mer! :)

2012-05-22 @ 07:39:50
URL: http://tjobree.devote.se
Postat av: Emina.

skulle vara kul och veta vad som händer med harry och louis nu ...

2012-07-11 @ 13:40:53
Postat av: Emma

Sjukt bra fanfiction!! Fastna för den direkt. :)
Tycker ditt sätt att skriva är helt fantastiskt och vill väldigt gärna att du gör fler!
Det som gör att jag gillar det så mycket är att det mer är som en vanlig bok skriven av en känd författare och missförstå mig inte nu det du skriver är SJUKT UNIKT! Det jag menar är att när man läser dina fanfictions så tänker man inte på att det handlar om 1D eftersom du mest skriver utifrån en annan utomstående persons perspektiv (i detta fall Cara) vilket gör det mer intressant och så får man ju inte glömma din otroliga fantasi som kommer på alla dessa fantastiska livsstilar, teman och miljöer. Vem förutom du skulle nämligen kunna komma på att Liam Payne skulle vara kriminell. ;)

Sjukt mycket cred till dig och slösa nu för guds skull inte bort en så grym talang. Jag seriöst avgudar dig! *bockar och bugar*

2012-08-25 @ 03:21:45
URL: http://emles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0