Don't bring a knife into a gunfight del 35

När jag gick ut ur rummet hade jag förväntat mig någon slags sci-fi anläggning med robotar och andra saker eftersom rummet jag var i påminde om det. Men jag kunde inte haft mer fel, när jag kom ut ur rummet var det en trappa ner och sen anlände vi i något som måste vara något staten byggt.
- Vart är vi? frågade jag samtidigt som jag försökte memorera allt som kunde vara till min hjälp.
- I Londons domstol och om inte mindre än en timma vill dom dömma dig till livstids fängelse, svarade hon men gick fortfarande i samma takt utan att ens vända blicken mot mig.
- Livstid?
- Du är en mördare och kidnappare, vad tror du?
- Men det var inte så, var allt jag hann säga innan Lisa avbröt mig.
- Tyst, in här, sa hon och höll upp dörren till ett ganska litet rum med endast två stolar och ett bord.
Jag gick in och satte mig på en av stolarna och även Lisa satte sig ner efter att hon viskat något till mannen som följt med oss hit.
- Så nu vill jag att du berättar allt, precis allt, sa hon.
- Ehm innan eller efter jag träffade Liam? frågade jag och började tänka igenom allt jag gjort i mitt förflutna.
- Säg inte att det finns mer än dom vill anklaga dig för, sa Lisa och suckade. - Berätta allt, precis allt!
Jag började berätta och hann precis klart när mannen knackade på och berättade att det var dags att gå.
- Lyssna nu, försök och se så sorglig och ledsen ut om du vill få dom att tro på eran lilla "Romeo och Julia" historia, sa hon och sedan gick vi.
När jag klev in i rummet blev jag nervös över alla som stirrade på mig. Jag såg att Louis och några andra killar, en av dom kändes det som jag kände igen från någonstans, satt längst fram och det kändes tryggt på något sätt. Vi satte oss ner på bänkarna och väntar på att domaren ska anlända. Efter bara några minuter anländer domaren och sätter sig högt uppe på sin plats.
- Vill anfallet lägga upp anklagelsen och bevisen? frågade domaren och kollade på någon som satt några meter höger om oss.
- Ja, Cara Pasolini är misstänkt för fyra mord, kidnappning, bilstöld och grov misshandel, svarar en lång man samtidigt som han reste sig upp. - Jag skulle vilja kalla Cara Pasolini till vittnes båset för utfrågning.
- Bara säg sanningen, om dom tror på dig kan vi skylla allt på din far, att han är anledningen till allt detta, viskade Lisa till mig innan hon gav mig en liten knuff i ryggen och pekade dit jag skulle.
Det kändes som att mitt hjärta stannade när jag gick den lilla sträckan till vittnesbåset. Alla hade sin blick på mig så jag småsprang fram och satte mig.
- Så Ms Pasolini, kan du berätta för mig om mordet på Carlos Pasolini, din far? sa åklagaren samtidigt som han log ett vinnande leende.


När jag gick ut ur rummet hade jag förväntat mig någon slags sci-fi anläggning med robotar och andra saker eftersom rummet jag var i påminde om det. Men jag kunde inte haft mer fel, när jag kom ut ur rummet var det en trappa ner och sen anlände vi i något som måste vara något staten byggt.

- Vart är vi? frågade jag samtidigt som jag försökte memorera allt som kunde vara till min hjälp.

- I Londons domstol och om inte mindre än en timma vill dom dömma dig till livstids fängelse, svarade hon men gick fortfarande i samma takt utan att ens vända blicken mot mig.

- Livstid?

- Du är en mördare och kidnappare, vad tror du?

- Men det var inte så, var allt jag hann säga innan Lisa avbröt mig.

- Tyst, in här, sa hon och höll upp dörren till ett ganska litet rum med endast två stolar och ett bord.
Jag gick in och satte mig på en av stolarna och även Lisa satte sig ner efter att hon viskat något till mannen som följt med oss hit.

- Så nu vill jag att du berättar allt, precis allt, sa hon.

- Ehm innan eller efter jag träffade Liam? frågade jag och började tänka igenom allt jag gjort i mitt förflutna
.
- Säg inte att det finns mer än dom vill anklaga dig för, sa Lisa och suckade. - Berätta allt, precis allt!

Jag började berätta och hann precis klart när mannen knackade på och berättade att det var dags att gå.

- Lyssna nu, försök och se så sorglig och ledsen ut om du vill få dom att tro på eran lilla "Romeo och Julia" historia, sa hon och sedan gick vi.

När jag klev in i rummet blev jag nervös över alla som stirrade på mig. Jag såg att Louis och några andra killar, en av dom kändes det som jag kände igen från någonstans, satt längst fram och det kändes tryggt på något sätt. Vi satte oss ner på bänkarna och väntar på att domaren ska anlända. Efter bara några minuter anländer domaren och sätter sig högt uppe på sin plats.

- Vill anfallet lägga upp anklagelsen och bevisen? frågade domaren och kollade på någon som satt några meter höger om oss.

- Ja, Cara Pasolini är misstänkt för fyra mord, kidnappning, bilstöld och grov misshandel, svarar en lång man samtidigt som han reste sig upp. - Jag skulle vilja kalla Cara Pasolini till vittnesbåset för utfrågning.

- Bara säg sanningen, om dom tror på dig kan vi skylla allt på din far, att han är anledningen till allt detta, viskade Lisa till mig innan hon gav mig en liten knuff i ryggen och pekade dit jag skulle.

Det kändes som att mitt hjärta stannade när jag gick den lilla sträckan till vittnesbåset. Alla hade sin blick på mig så jag småsprang fram och satte mig.

- Så Ms Pasolini, kan du berätta för mig om mordet på Carlos Pasolini, din far? sa åklagaren samtidigt som han log ett vinnande leende.

Tack för att ni läser!
Kan vi inte försöka slå mitt kommentarrekord på 34?
Snälla ni kan väl bara lämna en liten kommentar^^
Det skulle betyda mycket:D

Kommentarer
Postat av: Sofia

SktbrAAAAAA!XD

2012-05-15 @ 21:48:52
Postat av: Anonym

Grymt bra! Du tappade lite för några kapitel sedan men nu är det lika bra igen :D!

2012-05-15 @ 21:49:18
Postat av: Frida

Omg mer, Nuu!!!!

2012-05-15 @ 21:50:57
Postat av: grace

mer! fett bra!:D<3

2012-05-15 @ 21:56:13
Postat av: Vendela ^^

Skriv mer kvinna!!!!!!

2012-05-15 @ 22:07:20
Postat av: Anonym

Skit bra!!! :D

2012-05-15 @ 22:10:19
Postat av: Anonym

Meer.

Ååh, du kan ju inte sluta att skriva nu. D:

2012-05-15 @ 22:19:30
Postat av: Fanny ~ moments in time

ÅÅÅHHH, DU ÄR GRYM PÅ ATT SKRIVA! <3

2012-05-15 @ 22:54:00
URL: http://momentsintimefic.blogg.se/
Postat av: Lisa

jättebra :)

2012-05-15 @ 23:37:14
Postat av: Anna

omg mer!! jag kan inte vänta!!

2012-05-16 @ 00:04:13
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: isabelle

skriv merrrr assss braaaaaa

2012-05-16 @ 07:39:36
Postat av: Rebecca

MER!

2012-05-16 @ 11:22:19
Postat av: lisa

as bra fortsätt så!! skriv mer det är ju spännande nu!! :D

2012-05-16 @ 16:38:53
Postat av: lisa

as bra fortsätt så!! skriv mer det är ju spännande nu!! :D

2012-05-16 @ 16:39:12
Postat av: E

Grymt bra! Det här slutar ju alldeles för snabbt, jag vill ju ha mer! Det är så spännande!;)<3

2012-05-16 @ 21:10:06
Postat av: Tilde

SUPEEER.

2012-05-16 @ 22:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0