Don't bring a knife into a gunfight del 28

Liams synpunkt:
I flera minuter satt jag och höll min hand mot Harrys sår. Inte förräns Zayn, Niall och Louis kom instörtande i stugan insåg jag att Cara inte skulle komma tillbaka. Men när Zayn gav mig min mobil och jag kollade det senaste smset från Harrys telefon var det som att något inuti mig gick sönder. Medans dom andra hade burit ut Harry til deras bil så stog jag där ensam i stugan och allt var kaos. Jag kunde knappt andas och Harrys blod var överallt. Sedan ringde jag Harrys telefon och hoppades för hela mitt liv att Cara skulle svara.
- Liam...jag kommer inte tillbaka, var det enda hon sa och sedan la hon på.
Det kändes som att allt blev mörkt och jag blev nästan galen. Jag tog tag i en stol och bara kastade den mot väggen. Flera andra saker som fotoramar och ljusstakar kastade jag också mot väggarna så att rummet såg ut som att det bombats.  Någon öppnade dörren till stugan så jag försökte lugna ner mig men min andning var fortfarande intensiv och det lät säkert som jag sprungit ett maratonlopp.
-Du älskade henne,visst? frågade Zayn när han sett röran jag ställt till med.
- Ja, men hon älskade inte mig, svarade jag och sjönk ner i den sista stolen i rummet jag inte kastat sönder.
- Du har fel, det gjorde hon, det märks, sa Zayn.
- Hur fan kan du veta det, du har inte ens träffat henne.
- Det har jag, för länge sen och om jag minns rätt så är hon inte en person som förändras så lätt.
- Va? frågade jag och blev helt paff.
- Vi hade precis börjat sjuan då hon flyttat dit, jag hade aldrig träffat någon som hon. Så orädd, men hon brydde sig inte om något eller någon. Ingen visste något om henne och det fanns tusen rykten om henne. Att hennes mamma drogade, hennes pappa satt i fängelse, att hon var en mördare. Inte förräns nu visste jag att några faktiskt var sanna.
- Där ser du, inte brydde sig om någon.
- Men hon är en känslokall mördare, om du inte betytt något för henne, hade hon väl satt en kula i ditt huvud? frågade Zayn och jag visste att han hade rätt.
- Men hon vill inte ha nåt med mig att göra, jag skrek åt henne att det var hennes fel att Harry blev skjuten.
- Lyssna noga för jag vet vad hon går igenom, hon har nyss förlorat allt som någonsin betytt något för henne. Jag läste smset och där stog det att hon skulle döda Carlos, jag tror det var hennes far. Hon inbillar sig att om hon lyckas med det kommer allt lösa sig, att allt kommer bli bra. Men när hon inser att allt inte löser sig har hon inget annat att leva för och då...
- Då är det försent, avslutade jag åt Zayn.
- Så vad ska du göra? frågade Zayn.
- Jag har absolut ingen aning, men jag ska slåss för henne, bokstavligen.


Liams synpunkt:

I flera minuter satt jag och höll min hand mot Harrys sår. Inte förräns Zayn, Niall och Louis kom instörtande i stugan insåg jag att Cara inte skulle komma tillbaka. Men när Zayn gav mig min mobil och jag kollade det senaste smset från Harrys telefon var det som att något inuti mig gick sönder. Medans dom andra hade burit ut Harry til deras bil så stog jag där ensam i stugan och allt var kaos. Jag kunde knappt andas och Harrys blod var överallt. Sedan ringde jag Harrys telefon och hoppades för hela mitt liv att Cara skulle svara.

- Liam...jag kommer inte tillbaka, var det enda hon sa och sedan la hon på.

Det kändes som att allt blev mörkt och jag blev nästan galen. Jag tog tag i en stol och bara kastade den mot väggen. Flera andra saker som fotoramar och ljusstakar kastade jag också mot väggarna så att rummet såg ut som att det bombats.  Någon öppnade dörren till stugan så jag försökte lugna ner mig men min andning var fortfarande intensiv och det lät säkert som jag sprungit ett maratonlopp.

-Du älskade henne, visst? frågade Zayn när han sett röran jag ställt till med.

- Ja, men hon älskade inte mig, svarade jag och sjönk ner i den sista stolen i rummet jag inte kastat sönder.

- Du har fel, det gjorde hon, det märks, sa Zayn.

- Hur fan kan du veta det, du har inte ens träffat henne.

- Det har jag, för länge sen och om jag minns rätt så är hon inte en person som förändras så lätt.

- Va? frågade jag och blev helt paff.

- Vi hade precis börjat sjuan då hon flyttat dit, jag hade aldrig träffat någon som hon. Så orädd, men hon brydde sig inte om något eller någon. Ingen visste något om henne och det fanns tusen rykten om henne. Att hennes mamma drogade, hennes pappa satt i fängelse, att hon var en mördare. Inte förräns nu visste jag att några faktiskt var sanna.

- Där ser du, inte brydde sig om någon.

- Men hon är en känslokall mördare, om du inte betytt något för henne, hade hon väl satt en kula i ditt huvud? frågade Zayn och jag visste att han hade rätt.

- Men hon vill inte ha nåt med mig att göra, jag skrek åt henne att det var hennes fel att Harry blev skjuten.

- Lyssna noga för jag vet vad hon går igenom, hon har nyss förlorat allt som någonsin betytt något för henne. Jag läste smset och där stog det att hon skulle döda Carlos, jag tror det var hennes far. Hon inbillar sig att om hon lyckas med det kommer allt lösa sig, att allt kommer bli bra. Men när hon inser att allt inte löser sig har hon inget annat att leva för och då...

- Då är det försent, avslutade jag åt Zayn.

- Så vad ska du göra? frågade Zayn.

- Jag har absolut ingen aning, men jag ska slåss för henne, bokstavligen.

Förlåt för sen uppdatering, men novellen är svår att skriva så att det händer intressanta saker hela tiden.
Men hoppas ni nöjer er med den hittills:)
12 kommentarer och jag börjar skriva på nästa!^^

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jätte jäte bra MER!:D

2012-05-06 @ 10:36:03
Postat av: isabelle

as braaaa

2012-05-06 @ 10:40:58
Postat av: grace

mer!<3

2012-05-06 @ 10:44:57
Postat av: Rebecca

MER!!

2012-05-06 @ 10:53:33
Postat av: Novell av Evelina Friman

Mera tack :)

2012-05-06 @ 11:16:37
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: Julia

awesome! :)



ffonejourney.blogspot.com

2012-05-06 @ 13:18:02
Postat av: Anonym

skit bra :D

2012-05-06 @ 13:30:17
Postat av: Alicia

Braa! :D Ett till kapitel ikväll snälla??

2012-05-06 @ 13:46:29
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: Linnea

Ghaaaaaaaaaaaaaaaa Älskar den!!<3

2012-05-06 @ 14:15:11
Postat av: elleni

guud! upptäckte din novell igår genom en länk och blev helt förälskad i den!!!!!!!!!!!!!

MEEER!!!!!!!!<33333333333

2012-05-06 @ 14:53:55
Postat av: Frida

Omg så 7kt bra!!!!! Mer!!!!!!!!!

2012-05-06 @ 16:31:14
Postat av: Lo :)

Meer, skitbra. :D

2012-05-06 @ 16:36:11
Postat av: Vendela ^^

Ahhh så sjukt bra

2012-05-06 @ 17:00:14
Postat av: Winnie

Underbart Bra!!!

Meeeeeeeeerrrrr!

2012-05-06 @ 17:25:48
Postat av: Anna

MEEEEEEEEEEEEER!"

2012-05-06 @ 21:02:58
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: miranda

han ska väl inte dö ? älskar din novell ! :)x

kolla gärna min :)x

2012-05-06 @ 23:44:16
URL: http://ourdirection.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0