Don't bring a knife into a gunfight del 27

- Ta ut den då, ta ut den jävla kulan! skriker han medans hans tårar rinner.
- Jag kan inte, jag vet inte! svarar jag och även mina tårar börjar rinna.
- Sluta gråt och ta ut kulan du sköt, kulan som dödar honom!
Jag svarar inte utan springer bara fram till Liam och tar mobilelefonen ur hans hand och springer. I bakfickan vilar revolvern och medans jag springer ut ur huset och mot bilen drar jag upp bilnyckeln ur den andra bakfickan. Jag kastar ut påsarna och väskan med pengar och kör sedan iväg. Efter en halv minut öppnar jag mobilen och upptäcker att det är fullt med missade samtal. Jag provar att ringa upp det senaste från någon som heter Niall Horan.
- Äntligen Harry, vi har varit sjukt oroliga, varför har du... var allt mannen som svarade hann säga innan jag avbröt han.
- Han är skadad och behöver opereras snarast, åk dit snabbt, var allt jag sa och sedan la jag på.
Efter det körde jag runt med bilen, alla tankar slogs inuti min hjärna tills jag stannade bilen vid ett motell. Jag hade inga pengar att köpa mat eller övernatta därinne så jag fick sova ute i bilen. Lyckligtvis lyckades jag hitta en engergibar som måste trillat ur kassen och jag åt upp den i några få tuggor. Jag hade absolut ingen aning om vart jag kunde åka nu så jag tog upp mobilen och letade fram Liams nummer och började skriva på ett sms.
"Jag är hemskt ledsen för Harry, för allt egentligen. Det här är ett farväl, för efter jag har dödat Carlos så överlämnar jag mig till polisen och det finns inget du kan säga för att ändra på det. Allt vi gjort tillsammans var bara för att vi försökte överleva och vi båda visste att det skulle ta slut någon gång. Jag älskar dig fortfarande, men vi var bara inte gjorda för varandra, farväl"
I flera minuter tvekade jag men tryckte sedan på knappen och smset skickades. Mina ögon var röda men inga tårar kom, jag hade inget kvar.


- Ta ut den då, ta ut den jävla kulan! skriker han medans hans tårar rinner.

- Jag kan inte, jag vet inte! svarar jag och även mina tårar börjar rinna.

- Sluta gråt och ta ut kulan du sköt, kulan som dödar honom!

Jag svarar inte utan springer bara fram till Liam och tar mobilelefonen ur hans hand och springer. I bakfickan vilar revolvern och medans jag springer ut ur huset och mot bilen drar jag upp bilnyckeln ur den andra bakfickan. Jag kastar ut påsarna och väskan med pengar och kör sedan iväg. Efter en halv minut öppnar jag mobilen och upptäcker att det är fullt med missade samtal. Jag provar att ringa upp det senaste från någon som heter Niall Horan.

- Äntligen Harry, vi har varit sjukt oroliga, varför har du... var allt mannen som svarade hann säga innan jag avbröt han.

- Han är skadad och behöver opereras snarast, åk dit snabbt, var allt jag sa och sedan la jag på.

Efter det körde jag runt med bilen, alla tankar slogs inuti min hjärna tills jag stannade bilen vid ett motell. Jag hade inga pengar att köpa mat eller övernatta därinne så jag fick sova ute i bilen. Lyckligtvis lyckades jag hitta en engergibar som måste trillat ur kassen och jag åt upp den i några få tuggor. Jag hade absolut ingen aning om vart jag kunde åka nu så jag tog upp mobilen och letade fram Liams nummer och började skriva på ett sms.

"Jag är hemskt ledsen för Harry, för allt egentligen. Det här är ett farväl, för efter jag har dödat Carlos så överlämnar jag mig till polisen och det finns inget du kan säga för att ändra på det. Allt vi gjort tillsammans var bara för att vi försökte överleva och vi båda visste att det skulle ta slut någon gång. Jag älskar dig fortfarande, men vi var bara inte gjorda för varandra, farväl"

I flera minuter tvekade jag men tryckte sedan på knappen och smset skickades. Mina ögon var röda men inga tårar kom, jag hade inget kvar.

Sorry för sen uppdatering, men 12 kommentarer tills nästa kapitel!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Som vanligt jättebra!:)

2012-05-04 @ 15:38:39
Postat av: Rebecca

Jätte bra, MER!

2012-05-04 @ 15:41:48
Postat av: jossan

OMFG, Mer innan jag avlider :0

2012-05-04 @ 15:41:59
URL: http://directiontheone.blogg.se/
Postat av: Stephanie Tomlinson

jätte bra :D :D

2012-05-04 @ 15:45:16
URL: http://One1Direction.devote.se
Postat av: isabelle

as braaaa

2012-05-04 @ 15:59:08
Postat av: grace

spännade! mer:D<3

2012-05-04 @ 16:15:17
Postat av: Winnie

MEEEERRRRR!!!

Snälla mer idag =) xx

2012-05-04 @ 16:21:26
Postat av: Anonym

Läst igenom hela nyss... Awesome! SKRIV MER, NUNUNUNU!

2012-05-04 @ 16:27:52
Postat av: Alicia

Superb! Kan du inte skriva ett till kapitel idag?? Snälla rara du! <3

2012-05-04 @ 16:28:29
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: Tilde

Awesome.

2012-05-04 @ 17:07:03
Postat av: Novell av Evelina Friman

Mera! :)

2012-05-04 @ 18:15:22
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åååh jättebra!:)))

2012-05-04 @ 19:23:18
Postat av: Frida

Omg ;0000 döda mig vad spännande c;

Mer!!!!!!!

2012-05-04 @ 22:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0