Don't bring a knife into a gunfight del 9

Direkt när jag vaknat bytte jag om och gick mot Liams rum. Till min förvåning stog Michael utanför rummet och det såg ut som att han vaktade rummet.
- Vad gör du här? frågade jag Michael.
- Vad tror du? Carlos är där inne och underhåller din lilla vän, svarade han retsamt.
- Han är inte min vän, men han har ju berättat allt vi behövt veta.
- Carlos vill veta allt om han, precis allt.
- Men varför? frågade jag även fast jag visste svaret.
Min far gillade att "leka" med sina offer. Det var inte svaren han var ute efter, det enda han ville var att tortera offret och nu var det Liams tur. Helt plötsligt hörde jag Liam skrika av smärta och jag sket i att Michael vaktade utan knuffade undan han och öppnade dörren. Pappa stog och höll Liams rygg nertryckt mot golvet samtidigt som pappa höll en kniv otäckt nära Liams öga. Jag kunde se flera sår och blodfläckar på Liam och hans kläder. Men när jag kom in släppte pappa taget om Liam och lät han falla ner till marken.
- Enligt våran lilla guldgosse här så kommer hans vänner endast befinna sig i London i fem dagar till, så jag vill att du ikväll meddelar hans vänner att vi vill ha 50 miljoner i kontanter, sa Carlos medans han var påväg ut från rummet.
- Vanliga mötesplatsen? frågade jag.
- Ja, kom med nu, vi måste planera, sa Carlos och sedan gick han.
- Jag kommer snart! ropade jag och gick och stängde dörren.
Liam låg på golvet med små skärsår i ansiktet, på armarna och på magen. Hans vita skjorta var full av blodfäckar och hans ansikte blänkte av svett. Rädslan i hans ansikte hade avtagit när jag steg in i rummet men det var ändå något som skrämde han.
- Lyssna här Liam, jag måste gå men jag kommer tillbaka, med mat och plåster, sa jag och höll i hans hand i några sekunder innan jag återigen lämnade honom alldeles ensam. Jag gick till köket där pappa, Michael och två andra maffiamedlemmar, Peter och Adrian satt. Båda två var i trettioårs åldern och kollade på mig när jag tog en stol och satte mig ner.
- Cara, du sätter på dig peruk och solglasögon och går med vår lille guldgosse för att göra bytet. Dirket när du fått väskan går du runt hörnet som vanligt där vi väntar på dig och sen kör vi iväg, förstått? förklarade pappa medans han rökte en cigarr.
- Ja, men om dom har ringt polisen? frågade jag.
- Då skjuter du han och springer tillbaka till oss och vi kör iväg, som med Mr Andersen, svarade pappa. - Gå nu och meddela hans vänner om mötplatsen, klockan 3 på natten om två dagar blir väl en bra tid?
- Visst, sa jag och gick sedan ut ur rummet och stängde dörren efter mig.
Men något sa mig att dom inte hade pratat klart så jag stog kvar alldeles utanför dörren och lyssnade vad dom sa därinne.
- Vad har du tänkt ut nu Carlos? frågade antingen Peter eller Adrian, jag kommer inte ihåg deras röster riktigt.
- När Cara gjort bytet och hon kommer runt hörnet... boom, ett skott och sen kör vi iväg.
Jag förstog direkt vad han menade och gick därifrån. Carlos tänkte döda sin enda dotter, han tänkte mörda mig. Allt snurrade runt mig och jag fick kämpa för att gå bort dit där Liam väntade. Direkt när jag öppnade dörren såg han att något var fel.
- Vad sa han? frågade Liam.
- Inget, bara att vi ska överlämna dig om två dagar, svarar jag och ler ett litet falskt leende.
Han hade inget med mina problem att göra, han kunde få fortsätta leva sitt liv efter att mitt avslutats. Allt jag ville var att han skulle överleva, jag var beredd att kämpa för det.

Direkt när jag vaknat bytte jag om och gick mot Liams rum. Till min förvåning stog Michael utanför rummet och det såg ut som att han vaktade rummet.

- Vad gör du här? frågade jag Michael.

- Vad tror du? Carlos är där inne och underhåller din lilla vän, svarade han retsamt.

- Han är inte min vän, men han har ju berättat allt vi behövt veta.

- Carlos vill veta allt om han, precis allt.

- Men varför? frågade jag även fast jag visste svaret.

Min far gillade att "leka" med sina offer. Det var inte svaren han var ute efter, det enda han ville var att tortera offret och nu var det Liams tur. Helt plötsligt hörde jag Liam skrika av smärta och jag sket i att Michael vaktade utan knuffade undan han och öppnade dörren. Pappa stog och höll Liams rygg nertryckt mot golvet samtidigt som pappa höll en kniv otäckt nära Liams öga. Jag kunde se flera sår och blodfläckar på Liam och hans kläder. Men när jag kom in släppte pappa taget om Liam och lät han falla ner till marken.

- Enligt våran lilla guldgosse här så kommer hans vänner endast befinna sig i London i fem dagar till, så jag vill att du ikväll meddelar hans vänner att vi vill ha 50 miljoner i kontanter, sa Carlos medans han var påväg ut från rummet.

- Vanliga mötesplatsen? frågade jag.

- Ja, kom med nu, vi måste planera, sa Carlos och sedan gick han.

- Jag kommer snart! ropade jag och gick och stängde dörren.

Liam låg på golvet med små skärsår i ansiktet, på armarna och på magen. Hans vita skjorta var full av blodfäckar och hans ansikte blänkte av svett. Rädslan i hans ansikte hade avtagit när jag steg in i rummet men det var ändå något som skrämde han.

- Lyssna här Liam, jag måste gå men jag kommer tillbaka, med mat och plåster, sa jag och höll i hans hand i några sekunder innan jag återigen lämnade honom alldeles ensam.

Jag gick till köket där pappa, Michael och två andra maffiamedlemmar, Peter och Adrian satt. Båda två var i trettioårs åldern och kollade på mig när jag tog en stol och satte mig ner.

- Cara, du sätter på dig peruk och solglasögon och går med vår lille guldgosse för att göra bytet. Dirket när du fått väskan går du runt hörnet som vanligt där vi väntar på dig och sen kör vi iväg, förstått? förklarade pappa medans han rökte en cigarr.

- Ja, men om dom har ringt polisen? frågade jag.
- Då skjuter du han och springer tillbaka till oss och vi kör iväg, som med Mr Andersen, svarade pappa. - Gå nu och meddela hans vänner om mötplatsen, klockan 3 på natten om två dagar blir väl en bra tid?
- Visst, sa jag och gick sedan ut ur rummet och stängde dörren efter mig.

Men något sa mig att dom inte hade pratat klart så jag stog kvar alldeles utanför dörren och lyssnade vad dom sa därinne.

- Vad har du tänkt ut nu Carlos? frågade antingen Peter eller Adrian, jag kommer inte ihåg deras röster riktigt.

- När Cara gjort bytet och hon kommer runt hörnet... boom, ett skott och sen kör vi iväg.
Jag förstog direkt vad han menade och gick därifrån. Carlos tänkte döda sin enda dotter, han tänkte mörda mig. Allt snurrade runt mig och jag fick kämpa för att gå bort dit där Liam väntade. Direkt när jag öppnade dörren såg han att något var fel.

- Vad sa han? frågade Liam.

- Inget, bara att vi ska överlämna dig om två dagar, svarar jag och ler ett litet falskt leende.

Han hade inget med mina problem att göra, han kunde få fortsätta leva sitt liv efter att mitt avslutats. Allt jag ville var att han skulle överleva, jag var beredd att kämpa för det.

8 kommentarer tills nästa avsnitt!

Kommentarer
Postat av: felice'

mer idag ? :D xx

2012-04-14 @ 13:26:43
Postat av: Anonym

Mer, snälla den är grym (;

2012-04-14 @ 13:27:02
Postat av: isabelle

asss braaa

2012-04-14 @ 13:28:21
Postat av: anna

wooooow sjukt braaa

2012-04-14 @ 13:28:52
Postat av: Felicia Siecke

skirrriivv nuuuu !!!!!!!!

2012-04-14 @ 13:29:03
URL: http://zaynnovell.devote.se
Postat av: pia

shite as bra

2012-04-14 @ 13:29:26
Postat av: malin

meer vill ha meeer såå sjukt bra

2012-04-14 @ 13:31:53
Postat av: stina

säger bara as bra och ger dig en tumme upp (Y)

2012-04-14 @ 13:32:19
Postat av: angnes

omg so fucking goood !!! <3

2012-04-14 @ 13:33:06
Postat av: pernilla

as bra

2012-04-14 @ 13:33:28
Postat av: Matilda. c:

Oh no. :oo

2012-04-14 @ 14:20:10
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: jossan

Omfg, så jäääkla bra!!! MER NU :D

2012-04-14 @ 14:54:35
URL: http://directiontheone.blogg.se/
Postat av: grace

mer!:DD<3

2012-04-14 @ 15:10:54
Postat av: Annie

kommer nästa del snart????? :DD

2012-04-14 @ 15:42:04
Postat av: Frida

Omg mer!!!!

2012-04-14 @ 17:20:20
Postat av: Anna

gaaah jag fick tårar!! mer!

2012-04-14 @ 18:08:05
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Gaaaaaaaaash!



Meeeeeeer! :o

2012-04-14 @ 19:51:05
Postat av: Johanna

Åherregud!!!! Grymt bra!!! :OO

2012-04-14 @ 22:21:26
Postat av: emma

meeeeeeeeeeeeeeeeer snälla

2012-04-14 @ 22:36:41
Postat av: anna

AS BRA !!!!!

2012-04-14 @ 22:38:44
Postat av: hanna

meeeegga braaa

2012-04-14 @ 22:38:58
Postat av: Cim

Överrivet bra :D

2012-04-14 @ 22:55:37
Postat av: Malin

Sjuktbra ! :)

2012-04-15 @ 13:44:29
Postat av: stina

sjuk jävla bra !!!! <3

2012-04-15 @ 16:13:44
Postat av: emma

awesome

2012-04-15 @ 16:14:22
Postat av: Anonym

awesome

2012-04-15 @ 16:15:07
Postat av: ylva

as bra

2012-04-15 @ 16:15:27
Postat av: amanda

toppen braa !!

2012-04-15 @ 16:15:49
Postat av: jennifer

så avundsjuk på dig att du kan skriva så bra !!

2012-04-15 @ 16:16:17
Postat av: pia

sjukt bra

2012-04-15 @ 16:16:41
Postat av: felicia

tummen upp as bra

2012-04-15 @ 16:17:01
Postat av: nina

omg sjukt braa

2012-04-15 @ 16:17:16
Postat av: angnes

woooow awesome !!!

2012-04-15 @ 16:17:37
Postat av: issa

bravo sjuk jävla bra

2012-04-15 @ 16:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0