Don't bring a knife into a gunfight del 23

Liams synpunkt:
Adrian hade inte sett mig och den dära Oscar hade sprungit iväg och gömt sig. Jag såg hur Cara sprang och försökte slåss mot Adrian men hon hade ingen chans att vinna. När han tog tag om hennes hals var det som att min kropp rörde sig själv. Jag tog fram en revolver ur väskan och smög upp bakom Adrian och utan att tveka tog jag sikte mot hans huvud och sköt. Blod hamnade över mig och Cara, som sjunkit ihop på golvet. Hon fick inte vara död, jag måste hunnit rädda henne.
- Cara?? Cara, öppna ögonen, snälla, säger jag och skakar på henne smått. - Du måste vakna upp nu Cara, du får inte sova nu, vi måste dra härifrån nu, snälla bara säg något.
Jag får panik när hon bara ligger där så jag ser mig omkring och ser Oscar gömma sig bakom en bil. Helt plötsligt dyker en galen ide upp i mitt huvud.
- OSCAR! Ge mig nyckeln till din snabbaste bil, annars skjuter jag skallen av dig, skriker jag och rusar mot han med pistolen i handen.
- H-h-h-här b-b-bar-ra l-l-ämn-na m-mig if-f-r-red, stammade han fram och kastade en svart bilnyckel till mig och pekade på en svart stor bil några meter bort.
Jag sprang mot bilen och låste upp den, sedan sprang jag och hämtade väskorna och kastade in dom i bilen.  Efter det rusade jag tillbaka till Cara och lyfte upp henne. Sedan bar jag henne till bilen och la henne i baksätet.
- Det kommer bli bra, vi ska härifrån nu, sa jag till henne även fast hon troligtvis inte hörde mig.
Sedan satte jag mig i förarsätet och tryckte gasen i botten. Jag körde ut genom en glasvägg som splittrades och folk ute på gatorna stirrade på bilen. Utan att ha en aning om vart jag var påväg körde jag flera kilometer snabbare än hastighetsgränsen men ännu hade ingen polis sett oss. Otroligt nog lyckades jag ta mig ut ur London utan att bli förföljd av polisen och när jag kört en bra bit stoppade jag vid en bensinmack och vände mig bak mot Cara. Jag kände hennes puls och en sakta andning så hon hade klarat sig.
- Cara? frågade jag och körde fingrarna genom hennes hår.
- Liam, hörde jag henne svagt mumla och jag kunde andas ut på riktigt. Men då var det som att jag verkligen insett vad jag gjort. Dödat en man, hotat en annan till livet och stulit en bil. Vi kunde inte återvända, vi skulle båda hamna i fängelse om dom kunde bevisa det. Det gjorde verkligen ont, att jag aldrig skulle få se min familj eller mina vänner, men jag var beredd att offra det för att få leva ett liv med Cara.

Liams synpunkt:

Adrian hade inte sett mig och den dära Oscar hade sprungit iväg och gömt sig. Jag såg hur Cara sprang och försökte slåss mot Adrian men hon hade ingen chans att vinna. När han tog tag om hennes hals var det som att min kropp rörde sig själv. Jag tog fram en revolver ur väskan och smög upp bakom Adrian och utan att tveka tog jag sikte mot hans huvud och sköt. Blod hamnade över mig och Cara, som sjunkit ihop på golvet. Hon fick inte vara död, jag måste hunnit rädda henne.

- Cara?? Cara, öppna ögonen, snälla, säger jag och skakar på henne smått. - Du måste vakna upp nu Cara, du får inte sova nu, vi måste dra härifrån nu, snälla bara säg något.

Jag får panik när hon bara ligger där så jag ser mig omkring och ser Oscar gömma sig bakom en bil. Helt plötsligt dyker en galen ide upp i mitt huvud.

- OSCAR! Ge mig nyckeln till din snabbaste bil, annars skjuter jag skallen av dig, skriker jag och rusar mot han med pistolen i handen.

- H-h-h-här b-b-bar-ra l-l-ämn-na m-mig if-f-r-red, stammade han fram och kastade en svart bilnyckel till mig och pekade på en svart stor bil några meter bort.

Jag sprang mot bilen och låste upp den, sedan sprang jag och hämtade väskorna och kastade in dom i bilen.  Efter det rusade jag tillbaka till Cara och lyfte upp henne. Sedan bar jag henne till bilen och la henne i baksätet.

- Det kommer bli bra, vi ska härifrån nu, sa jag till henne även fast hon troligtvis inte hörde mig.

Sedan satte jag mig i förarsätet och tryckte gasen i botten. Jag körde ut genom en glasvägg som splittrades och folk ute på gatorna stirrade på bilen. Utan att ha en aning om vart jag var påväg körde jag flera kilometer snabbare än hastighetsgränsen men ännu hade ingen polis sett oss. Otroligt nog lyckades jag ta mig ut ur London utan att bli förföljd av polisen och när jag kört en bra bit stoppade jag vid en bensinmack och vände mig bak mot Cara. Jag kände hennes puls och en sakta andning så hon hade klarat sig.

- Cara? frågade jag och körde fingrarna genom hennes hår.

- Liam, hörde jag henne svagt mumla och jag kunde andas ut på riktigt.

Men då var det som att jag verkligen insett vad jag gjort. Dödat en man, hotat en annan till livet och stulit en bil. Vi kunde inte återvända, vi skulle båda hamna i fängelse om dom kunde bevisa det. Det gjorde verkligen ont, att jag aldrig skulle få se min familj eller mina vänner, men jag var beredd att offra det för att få leva ett liv med Cara.

Hoppas ni gillade den här delen och tack för att ni läser!♥
11 kommentarer tills nästa del!:D

Kommentarer
Postat av: Anna

mer :D

2012-04-28 @ 23:47:26
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Frida

Omg, merrrr!!!!!!!

2012-04-28 @ 23:50:12
Postat av: grace

mer!:)

2012-04-28 @ 23:51:04
Postat av: Cim - ägare

Superbra, rekommenderade den just för min kompis, hon hälsar samma sak!

2012-04-28 @ 23:56:33
Postat av: Emilia

Jätte bra!! =DD

2012-04-29 @ 00:23:14
URL: http://mssparrow.devote.se/
Postat av: Anonym

Så sjukt jävla bra! Längtar som tusan till nästa!

2012-04-29 @ 00:31:41
Postat av: Stephanie Tomlinson

vill ha mer hah <33

2012-04-29 @ 04:50:12
URL: http://One1Direction.devote.se
Postat av: Rebecca

Jätte bra, mer!

2012-04-29 @ 09:53:43
Postat av: Emilia

BRA SOM VANLIGT!!!!!!! :D

Postat av: Amanda (:

hej!

jag har en fråga!

hur får man mer besökare till sin ff?

Tack sam för svar!<3

2012-04-29 @ 14:39:12
URL: http://onediirectionstories.blogg.se/
Postat av: Johanna

Herreguuuud!! :D sååå j*vlaaaaaa braaa! ;0 :D

2012-04-29 @ 15:11:40
Postat av: Anonym

Jätte bra meeeeeeer!

2012-04-29 @ 15:58:08
Postat av: Vendela ^^

åh så sjukt bra!!! <3

2012-04-29 @ 19:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0