Don't bring a knife into a gunfight del 21

Ingen av oss visste vart vi skulle, men ändå så gick vi. Ingen av oss sa heller något, för det fanns inget av betydelse att säga. Smärtan i benet kändes fortfarande men jag kunde gå hyfsat normalt. Det var en dyster stämning tills jag gick förbi en affär jag sett förut.
- Kom Liam, jag vet hur vi kan få tag på ett fordon, säger jag och går in i affären.
- Säg inte att det här är ännu en av dina vänner, suckar Liam oc följer efter mig in.
- Oscar är ingen vän, han tjallade för oss på polisen en gång, sa jag surt och mindes den dagen för två år sedan.
Vi skulle precis råna en bank då polisen redan stog där. Direkt hade dom vetat att det var vi och det blev en biljakt utan dess like. Efter två mil lyckades vi skaka av oss dom.
- Så hur kommer det sig att han inte är... du vet...död? frågade Liam.
- För att han ser till att vi alltid haft alla fordon vi behövt, säger jag och ler för att Liam började förstå sig på mitt liv.
Det var ingen i affären så jag gick runt i lokalen och kollade på alla bilarna. Jag kanske kunde sno en innan Oscar upptäckte att vi var här. Fast då skulle jag behöva tjuvkoppla den och sedan köra ut den. Men innan jag hann tänka något mer på det så dök Oscar upp och stog helt plötsligt bara några meter bakom mig och Liam.
- Så vad för dig hit? säger han och det känns som att det är något som inte stämmer.
- En bil som är snabb men som ändå inte sticker ut allt för mycket, svarade Liam till min förvåning och lät allvarligar än jag någonsin hört.
- Och vem är du? frågade Oscar och skrattar smått.
- Marcel Lancer,ljuger Liam.
- Så Oscar, har du det vi söker? säger jag innan någon annan hinner öppna munnen igen.
- Jag har allt som någonsin kallats för en bil, säger han och försäljaren inuti han börjar komma fram.
Helt plötsligt drog Oscar fram en pistol och riktade den mot mig. Jag knuffade ner Liam och väskan på golvet bakom en bil, medans jag gick med händera i luften bort från bilen.

Ingen av oss visste vart vi skulle, men ändå så gick vi. Ingen av oss sa heller något, för det fanns inget av betydelse att säga. Smärtan i benet kändes fortfarande men jag kunde gå hyfsat normalt. Det var en dyster stämning tills jag gick förbi en affär jag sett förut.

- Kom Liam, jag vet hur vi kan få tag på ett fordon, säger jag och går in i affären.

- Säg inte att det här är ännu en av dina vänner, suckar Liam oc följer efter mig in.

- Oscar är ingen vän, han tjallade för oss på polisen en gång, sa jag surt och mindes den dagen för två år sedan.

Vi skulle precis råna en bank då polisen redan stog där. Direkt hade dom vetat att det var vi och det blev en biljakt utan dess like. Efter två mil lyckades vi skaka av oss dom.

- Så hur kommer det sig att han inte är... du vet...död? frågade Liam.

- För att han ser till att vi alltid haft alla fordon vi behövt, säger jag och ler för att Liam började förstå sig på mitt liv.

Det var ingen i affären så jag gick runt i lokalen och kollade på alla bilarna. Jag kanske kunde sno en innan Oscar upptäckte att vi var här. Fast då skulle jag behöva tjuvkoppla den och sedan köra ut den. Men innan jag hann tänka något mer på det så dök Oscar upp och stog helt plötsligt bara några meter bakom mig och Liam.

- Så vad för dig hit? säger han och det känns som att det är något som inte stämmer.

- En bil som är snabb men som ändå inte sticker ut allt för mycket, svarade Liam till min förvåning och lät allvarligar än jag någonsin hört.

- Och vem är du? frågade Oscar och skrattar smått.

- Marcel Lancer,ljuger Liam.

- Så Oscar, har du det vi söker? säger jag innan någon annan hinner öppna munnen igen.

- Jag har allt som någonsin kallats för en bil, säger han och försäljaren inuti
han börjar komma fram.

Helt plötsligt drog Oscar fram en pistol och riktade den mot mig. Jag knuffade ner Liam och väskan på golvet bakom en bil, medans jag gick med händerna i luften bort från bilen.


Eftersom vissa sett stavningsfel så ursäktar jag, men tyvärr har jag inte tid/orkar inte kolla igenom efter stavningsfel, ni får helt enkelt leva med det!:)
11 kommentarer tills nästa avsnitt^^

Kommentarer
Postat av: Anna

mer mer meeeer :D

2012-04-26 @ 23:56:30
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Alicia

Mer! Ett kapitel imorgon?? Sneelllaa! :D

2012-04-27 @ 00:19:13
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: grace

mer!!!

2012-04-27 @ 07:31:52
Postat av: frida

Merrrr!!!!!!!!

2012-04-27 @ 07:38:27
Postat av: Linnéa

Mer mer mer!!!! :D

Älskar den!!<3

2012-04-27 @ 08:09:27
Postat av: Anonym

ASUUUM JÄTTE BRA

2012-04-27 @ 08:28:04
URL: http://http://mylifeasemilia.devote.se/
Postat av: Ajla

Hola emchiii mer 8D <3

2012-04-27 @ 12:03:33
Postat av: Anonym

bra novell :)

2012-04-27 @ 17:14:27
Postat av: Vendela ^^

Stavfel eller inte så älskar jag den :)

2012-04-27 @ 17:58:42
Postat av: Matilda. c:

brabra. :3

2012-04-27 @ 18:48:09
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Rebecca

MER!

2012-04-27 @ 19:02:21
Postat av: Johanna

AAAHHH!!

2012-04-27 @ 19:58:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0