Don't bring a knife into a gunfight del 19

Liam såg på mig medans jag smög runt i alla rummen och kollade efter dom som varit här. Men dom enda som fanns i här var jag och Liam.
- Det har varit någon här, jag lovar! säger jag och blir frustrerad.
- Det kanske bara är någon städerska, säger Liam och sätter sig ner.
- En städerska skulle inte flytta möblerna.
- Cara, slappna av, inget saknas så det är bra, du kanske bara inbillar dig.
- Men..men.
Han kanske hade rätt, kanske att jag hade blivit paranoid. Men inte kunde jag väl inbilla mig att möblerna flyttats, eller? Jag kanske höll på att bli galen, allt det här kanske bara blev för mycket.
- Förlåt, det var säkert bara städerskan eller något sånt, sa jag och gick in med alla vapnen och gömde dom i sovrummet förutom revlovern, som jag gömde i badrummet.
- Jag börjar bli hungrig, borde vi inte tänka på att äta, sa Liam när jag kommit tillbaka in i vardagsrummet.
- Jovisst, det ska nog vara kvar tre eller fyra mackor och någon energibar, vi får skaffa mer mat imorgon och vi borde även byta hotell, sa jag.
Liam nickade instämmande och gick till kassarna för att ta fram maten. Fyra mackor och tre emergibarer. Liam åt snabbt upp sina mackor men sparade energibarerna tills senare. Liam satte på nyheterna på TV:n och efter en halvtimma nämnde dom att det hittats en kropp i en gränd och att den identifierats som Peter Andersen. Hittills hade inga ledtrådar hittats förutom en mängd blod som blandats med offrets men som troligtvis tillhörde mördarens.
- Dom kommer kunna bevisa att det var jag Liam, sa jag och blev smått orolig.
- Vi förklarar för dom, svarar Liam.
- Vilka dom? Polisen, regeringen, domstolen?
- Cara, jag tänker inte skicka dig i fängelset.
- Men...
- Jag släpper inte taget om dig.
Men jag visste att förr eller senare skulle något skilja oss åt, för vi var från två olika världar, med två olika bakgrunder och det gjorde mig riktigt ledsen.


Liam såg på mig medans jag smög runt i alla rummen och kollade efter dom som varit här. Men dom enda som fanns i här var jag och Liam.

- Det har varit någon här, jag lovar! säger jag och blir frustrerad.

- Det kanske bara är någon städerska, säger Liam och sätter sig ner.

- En städerska skulle inte flytta möblerna.

- Cara, slappna av, inget saknas så det är bra, du kanske bara inbillar dig.

- Men..men.

Han kanske hade rätt, kanske att jag hade blivit paranoid. Men inte kunde jag väl inbilla mig att möblerna flyttats, eller? Jag kanske höll på att bli galen, allt det här kanske bara blev för mycket.

- Förlåt, det var säkert bara städerskan eller något sånt, sa jag och gick in med alla vapnen och gömde dom i sovrummet förutom revlovern, som jag gömde i badrummet.

- Jag börjar bli hungrig, borde vi inte tänka på att äta, sa Liam när jag kommit tillbaka in i vardagsrummet.

- Jovisst, det ska nog vara kvar tre eller fyra mackor och någon energibar, vi får skaffa mer mat imorgon och vi borde även byta hotell, sa jag.

Liam nickade instämmande och gick till kassarna för att ta fram maten. Fyra mackor och tre emergibarer. Liam åt snabbt upp sina mackor men sparade energibarerna tills senare. Liam satte på nyheterna på TV:n och efter en halvtimma nämnde dom att det hittats en kropp i en gränd och att den identifierats som Peter Andersen. Hittills hade inga ledtrådar hittats förutom en mängd blod som blandats med offrets men som troligtvis tillhörde mördarens.

- Dom kommer kunna bevisa att det var jag Liam, sa jag och blev smått orolig.

- Vi förklarar för dom, svarar Liam.

- Vilka dom? Polisen, regeringen, domstolen?

- Cara, jag tänker inte skicka dig i fängelset.

- Men...

- Jag släpper inte taget om dig.

Men jag visste att förr eller senare skulle något skilja oss åt, för vi var från två olika världar, med två olika bakgrunder och det gjorde mig riktigt ledsen.

Alla uppdateringarna framöver på vardagarna kommer nog
ut mitt i natten eftersom jag får mina bästa tankar då!:)
Men 10 kommentarer tills nästa avsnitt!
Om det är något ni undrar om novellen så fråga på:)

Kommentarer
Postat av: Alicia

Meer! :D

2012-04-23 @ 23:45:15
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: Emilia

ASUUUUM SOM VANLIGT LÄNGTAR TILL NÄSTA :D

2012-04-24 @ 00:01:33
Postat av: Anna

MER MER MER :d

2012-04-24 @ 01:00:39
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: isabelle

as bra meeeeeeeeer

2012-04-24 @ 07:10:06
Postat av: Frida

Sjukt bra!!

2012-04-24 @ 07:41:45
Postat av: Rebecca

MER!!

2012-04-24 @ 15:57:34
Postat av: Minna

SUPER! :D

2012-04-24 @ 16:28:00
Postat av: felice'

älskar den!

2012-04-24 @ 16:44:11
Postat av: elin

yeeah !

2012-04-24 @ 17:03:35
Postat av: Tilde

Awesome, mer.

2012-04-24 @ 17:09:15
Postat av: grace

mer!<33

2012-04-24 @ 17:23:42
Postat av: Ellen

Superbra! Längtar efter nästa del! Undrar om de andra killarna sticker ut och letar? :O

2012-04-24 @ 17:32:27
URL: http://tjobree.devote.se
Postat av: Stephanie Tomlinson

Bra att du har ideerna på natten för jag är en natt människa <333

2012-04-24 @ 20:36:09
URL: http://One1Direction.devote.se
Postat av: Novell av Evelina Friman

Mer :)

2012-04-24 @ 20:42:42
URL: http://ffonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0