Don't bring a knife into a gunfight del 18

Först hade jag lite problem att hitta dit vi skulle, men efter ett tag kom vi in i kvarter jag ofta varit i.
- Bara 500 meter kvar, men jag varnar dig, min kusin finns därinne, sa jag och blev lite orolig själv.
Hon var två år yngre, men hon var en av dom galnaste jag träffat. På hennes tionde födelsedag hade hon fått ett maskingevär av hennes far. Hon var mordisk, men inte ond, mer som att folk har som hobby att skjuta djur, så är hennes hobby att skada och döda människor. Men om det var någon man kunde lite på var det hon, om hon lovat någonting dog hon hellre än bröt löftet.
- Ska jag skratta eller gråta? frågade han.
- Du ska hålla käften därinne, ett ord och han kanske berättar för Carlos. Det är Carlos bror som har hand om vapnen.
Liam förstog situationens läge och vi sa inget förräns vi var framme. Affären som från utsidan bara såg ut som en antikaffär var i själva verket en av Londons största svarta marknad. När jag öppnade dörren plingade en liten klocka och en kort man stog bakom kassan.
- Är det inte du Cara och vem är din vän? sa han och log, men leendet nådde inte ögonen.
- Han är en vän, du vet varför jag är här, sa jag dystert.
- Carlos sa att du skulle komma, han sa att jag inte fick sälja något till dig, sa han.
- Du bryr dig bara om hur mycket jag betalar och jag kan ge dig dubbelt pris på allt jag köper bara du inte berättar för Carlos.
Jag såg han tänka ut om det var smart, men han måste bestämt sig för att pengarna var viktigast och vinkade åt oss att följa med han in genom en dörr bakom disken. Rummet var fyllt med lådor och här och där något uppackat vapen.
- Vi vill ha varsin halvautomatiskt pistol, en AK-47 med nattsikte, den minsta revolvern du har och fem handgranater, sa jag och spanade runt i lådorna.
Liam såg helt paff ut när jag och Marco som han hette började ta fram allt jag ville ha. Det blev inte bättre av att i mitten av allt kom min kusin Cassie och började förklara för Liam hur hennes alla favoritmord gått till. Alla vapen tillsammans gick på cirka 30 000 men eftersom jag lovat han dubbelt så la jag upp 60 000 i kontanter på disken.
- Vart har du fått tag på allt? frågade Marco och granskade väskan.
- Jag kommer inte ihåg att du brukade lägga i dig dina kunders affärer, sa jag och stängde väskan snabbt.
Innan jag gick ut smög jag en sedelbunt med 5000 till Cassie, ifall att Carlos skulle dyka upp och få reda på affären.
Liam hade pistolerna och revolvern i fickorna och jag hade lagt handgranaterna och AK-47:n i väskan så det såg inte ut som vi köpt något alls. Det gick snabbare att ta sig tillbaka till hotellet än det tagit oss att gå till Marco. Men när vi kommit tillbaka till hotellrummet kändes något fel. Möblerna hade flyttats, även fast det bara gällde centimeter.
- Det har varit någon här, sa jag och drog fram vapnet ur väskan.


Först hade jag lite problem att hitta dit vi skulle,
men efter ett tag kom vi in i kvarter jag ofta varit i.

- Bara 500 meter kvar, men jag varnar dig, min kusin finns därinne, sa jag och blev lite orolig själv.

Hon var två år yngre, men hon var en av dom galnaste jag träffat. På hennes tionde födelsedag hade hon fått ett maskingevär av hennes far. Hon var mordisk, men inte ond, mer som att folk har som hobby att skjuta djur, så är hennes hobby att skada och döda människor. Men om det var någon man kunde lita på var det hon, om hon lovat någonting dog hon hellre än bröt löftet.

- Ska jag skratta eller gråta? frågade han.

- Du ska hålla käften därinne, ett ord och han kanske berättar för Carlos. Det är Carlos bror som har hand om vapnen.

Liam förstog situationens läge och vi sa inget förräns vi var framme. Affären som från utsidan bara såg ut som en antikaffär var i själva verket en av Londons största svarta marknad. När jag öppnade dörren plingade en liten klocka och en kort man stog bakom kassan.

- Är det inte du Cara och vem är din vän? sa han och log, men leendet nådde inte ögonen.

- Han är en vän, du vet varför jag är här, sa jag dystert.

- Carlos sa att du skulle komma, han sa att jag inte fick sälja något till dig, sa han.

- Du bryr dig bara om hur mycket jag betalar och jag kan ge dig dubbelt pris på allt jag köper bara du inte berättar för Carlos.

Jag såg han tänka ut om det var smart, men han måste bestämt sig för att pengarna var viktigast och vinkade åt oss att följa med han in genom en dörr bakom disken. Rummet var fyllt med lådor och här och där något uppackat vapen.

- Vi vill ha varsin halvautomatiskt pistol, en AK-47 med nattsikte, den minsta revolvern du har och fem handgranater, sa jag och spanade runt i lådorna.

Liam såg helt paff ut när jag och Marco som han hette började ta fram allt jag ville ha. Det blev inte bättre av att i mitten av allt kom min kusin Cassie och började förklara för Liam hur hennes alla favoritmord gått till. Alla vapen tillsammans gick på cirka 30 000 men eftersom jag lovat han dubbelt så la jag upp 60 000 i kontanter på disken.

- Vart har du fått tag på allt? frågade Marco och granskade väskan.

- Jag kommer inte ihåg att du brukade lägga i dig dina kunders affärer, sa jag och stängde väskan snabbt.

Innan jag gick ut smög jag en sedelbunt med
5000 till Cassie, ifall att Carlos skulle dyka upp och få reda på affären.
Liam hade pistolerna och revolvern i fickorna och jag hade lagt handgranaterna och AK-47:n i väskan så det såg inte ut som vi köpt något alls. Det gick snabbare att ta sig tillbaka till hotellet än det tagit oss att gå till Marco. Men när vi kommit tillbaka till hotellrummet kändes något fel. Möblerna hade flyttats, även fast det bara gällde centimeter.

- Det har varit någon här, sa jag och drog fram vapnet ur väskan.

Så jag har kommit ungefär halvvägs i novellen nu. 10 kommentarer tills nästa avsnitt då!:)
Tack för att ni läser min novell och extra tack till ni som kommenterar!♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååååh vill ha mer nuuu!:D

2012-04-22 @ 23:23:36
Postat av: Anna

OMG!!! ge mig mer nu!!

2012-04-22 @ 23:23:49
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Stephanie Tomlinson

Omg as bra mer <333

2012-04-22 @ 23:25:41
URL: http://One1Direction.devote.se
Postat av: Emma

mer! :)

2012-04-23 @ 00:22:00
Postat av: Alicia

Fyy vad bra! Meer :D

2012-04-23 @ 00:47:45
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: isabelle

as bra meeer

2012-04-23 @ 06:51:19
Postat av: Frida

Mer!!!

2012-04-23 @ 07:48:16
Postat av: Vendela ^^

Meeer!!!!!!!!

2012-04-23 @ 09:07:28
Postat av: Emilia

MER DU ÄGER SOM VANILGT!!!!!!!! :)

2012-04-23 @ 11:34:09
Postat av: Sofia

MER!<3

2012-04-23 @ 15:24:28
Postat av: Rebecca

mer:)

2012-04-23 @ 16:06:11
Postat av: grace

hihi mer!:D<3

2012-04-23 @ 17:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0