Don't bring a knife into a gunfight del 17

Nialls synpunkt:
Det hade gått nu gått en dag sedan vi senast såg Liam i gränden. Allt skulle ha varit som vanligt om han bara inte sprungit iväg.
- Vi kan inte bara sitta här och vänta på att han ska kontakta oss igen, säger Harry helt plötsligt.
- Men det finns ju inget vi kan göra, säger Zayn och det blir tyst i rummet.
- Vi skulle kunna göra samma sak, försvinna och söka reda på dom, säger jag efter flera minuters tystnad.
Alla blickar i rummet vänds mot mig.
Caras synpunkt:
När jag vaknade sken solen in genom ett fönster och jag undrade hur länge vi sovit. Liam låg fortfarande kvar bredvid mig med ögona stängda. Jag lämnade han i sängen medans jag gick in i badrummet och dushade. Det kändes som ett lager av smuts rann av mig och när jag var klar granskade jag mig själv i spegeln. Det korta, svarta håret som satt som klistrat mot huvudet och dom klarblåa ögonen. Helt plötsligt såg jag Liam stå bakom mig i spegeln och även han granskade sig själv.
- Vi borde röra på oss, säger jag.
- Men vad ska vi göra? Vi kan inte bara irra runt på Londons gator.
- Vi ska döda Carlos, säger jag och inser att det är det enda vi kan göra.
- Han är din far, svarar Liam och kollar in i mina ögon.
- Han var min far.
Jag gick och hämtade kniven och min pistol och räckte kniven.
- Vi skaffar dig något bättre idag, vi går till en gammal vän till mig.
Vi bytte om till kläderna jag köpt, jag sminkade mig och gav lite smink till Liam. Han tvekade först men jag tvingade på han lite så hans utseende ändrades lite iallafall. Sedan lämnade vi hotellrummet och tog med oss väskan med pengarna. Vi skulle återvända senare, men just nu skulle vi skaffa oss ett rejält vapenförråd.


Nialls synpunkt:

Det hade gått nu gått en dag sedan vi senast såg Liam i gränden.
Allt skulle ha varit som vanligt om han bara inte sprungit iväg.

- Vi kan inte bara sitta här och vänta på att han ska kontakta oss igen, säger Harry helt plötsligt.

- Men det finns ju inget vi kan göra, säger Zayn och det blir tyst i rummet.

- Vi skulle kunna göra samma sak, försvinna och söka reda på dom, säger jag efter flera minuters tystnad.

Alla blickar i rummet vänds mot mig.


Caras synpunkt:

När jag vaknade sken solen in genom ett fönster och jag undrade hur länge vi sovit. Liam låg fortfarande kvar bredvid mig med ögona stängda. Jag lämnade han i sängen medans jag gick in i badrummet och dushade. Det kändes som ett lager av smuts rann av mig och när jag var klar granskade jag mig själv i spegeln. Det korta, svarta håret som satt som klistrat mot huvudet och dom klarblåa ögonen. Helt plötsligt såg jag Liam stå bakom mig i spegeln och även han granskade sig själv.

- Vi borde röra på oss, säger jag.

- Men vad ska vi göra? Vi kan inte bara irra runt på Londons gator.

- Vi ska döda Carlos, säger jag och inser att det är det enda vi kan göra.

- Han är din far, svarar Liam och kollar in i mina ögon.

- Han var min far.

Jag gick och hämtade kniven och min pistol och räckte kniven.

- Vi skaffar dig något bättre idag, vi går till en gammal vän till mig.

Vi bytte om till kläderna jag köpt, jag sminkade mig och gav lite smink till Liam. Han tvekade först men jag tvingade på han lite så hans utseende ändrades lite iallafall. Sedan lämnade vi hotellrummet och tog med oss väskan med pengarna. Vi skulle återvända senare, men just nu skulle vi skaffa oss ett rejält vapenförråd.

Som sagt är jag sjukt upptagen och är tveksam om jag hinner skriva ett till kapitel idag men ska försöka!
10 kommentarer tills nästa då!
Tack för att ni läser:)♥


Min twitter: https://twitter.com/#!/Linn_Official

Kommentarer
Postat av: leonorabjornhierta

Bästa novellen någonsin!

Den är liksom speciell och bäst!

2012-04-22 @ 10:59:17
URL: http://leonorabjornhierta.blogg.se/
Postat av: grace

spännande! mer!:DD<3

2012-04-22 @ 10:59:33
Postat av: Matilda. c:

jättebra! :DD

2012-04-22 @ 11:05:57
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Isabelle :)

Så grymt bra! :) Bästa ever!

2012-04-22 @ 11:11:52
URL: http://novelledirectionone.devote.se
Postat av: Anonym

Skiiitbra! :D

2012-04-22 @ 11:38:18
Postat av: Rebecca

MER!!

2012-04-22 @ 11:38:52
Postat av: Frida

7kt bra!!

MER!!

2012-04-22 @ 12:42:44
Postat av: Vendela ^^

Megabra!!!! Meeer?!?!!!

2012-04-22 @ 12:58:10
Postat av: hiilma.

mermermer :D super :DD

2012-04-22 @ 13:14:31
Postat av: Alicia

Grymt Bra! Meer idag snälla :D

2012-04-22 @ 13:26:45
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: Sofia

Jätte bra meeeeeeeeeeeeeer!

2012-04-22 @ 14:58:34
Postat av: Anna

mer :D

2012-04-22 @ 20:29:35
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0