Don't bring a knife into a gunfight del 14

Liam frågade inte varför vi var tvungna att springa. Han visste att det var allvar och vi rusade mellan folkmassan. Jag kollade snabbt bakom oss och såg ingen skymt av Peter men jag vågade ändå inte sakta in, jag visste att han fortfarande var där ute någonstans.
- Kolla därborta, sa jag och pekade mot ett hotell. - Vi splittrar oss och möts därinne om tio minuter.
Jag skickade iväg Liam så att han kunde gå rakt mot hotellet och vänta där. Fortfarande så syntes inte Peter tills så jag väntade tills han sett mig och då började jag springa. Nu skulle han defenitivt följa efter mig och inte Liam. Jag sprang ända tills folkmassan började tunna ut sig och började söka efter en gränd. Efter några hundra meter svängde jag in i en gränd och gömde mig bakom en container och väntade på att Peter skulle komma. Efter ett tag hörde jag fotsteg men det lät alldeles för högt.
- Kom ut nu Cara, jag har din lilla älskling här, ropade han och jag kikade fram från bakom containern och såg Peter rikta en pistol mot Liams huvud.
Jag har ingen aning vad som hände. Pistolen satt fortfarande fast runt mitt ben men jag drog istället fram kniven och rusade mot Peter med kniven i handen. Men sen insåg jag varför han inte sköt, det skulle låta alldeles för högt så jag saktade in och stannade alldeles framför honom med kniven riktad mot hans hjärta.
- Ge mig din mobil, säger jag till Peter. - Annars dödar jag dig.
Jag ser blicken i Peters ögon och inser vad han gör. Han siktar pistolen mot mig och precis innan han skjuter kör jag kniven i han. Jag känner smärtan i mitt högra ben och faller ner på marken. Smärtan är olidlig och jag är så nära att bara skrika så högt jag kan men jag måste hålla allt skrik inom mig.
- Cara? Vi måste röra på oss, polisen är nog påväg, säger Liam och jag ser hur nervös han är.
Hur ska jag kunna ta mig bort till hotellet nu?

Liam frågade inte varför vi var tvungna att springa. Han visste att det var allvar och vi rusade mellan folkmassan. Jag kollade snabbt bakom oss och såg ingen skymt av Peter men jag vågade ändå inte sakta in, jag visste att han fortfarande var där ute någonstans.

- Kolla därborta, sa jag och pekade mot ett hotell. - Vi splittrar oss och möts därinne om tio minuter.

Jag skickade iväg Liam så att han kunde gå rakt mot hotellet och vänta där. Fortfarande så syntes inte Peter tills så jag väntade tills han sett mig och då började jag springa. Nu skulle han defenitivt följa efter mig och inte Liam. Jag sprang ända tills folkmassan började tunna ut sig och började söka efter en gränd. Efter några hundra meter svängde jag in i en gränd och gömde mig bakom en container och väntade på att Peter skulle komma. Efter ett tag hörde jag fotsteg men det lät alldeles för högt.

- Kom ut nu Cara, jag har din lilla älskling här, ropade han och jag kikade fram från bakom containern och såg Peter rikta en pistol mot Liams huvud.

Jag har ingen aning vad som hände. Pistolen satt fortfarande fast runt mitt ben men jag drog istället fram kniven och rusade mot Peter med kniven i handen. Men sen insåg jag varför han inte sköt, det skulle låta alldeles för högt så jag saktade in och stannade alldeles framför honom med kniven riktad mot hans hjärta.

- Ge mig din mobil, säger jag till Peter. - Annars dödar jag dig.

Jag ser blicken i Peters ögon och inser vad han gör. Han siktar pistolen mot mig och precis innan han skjuter kör jag kniven i han. Jag känner smärtan i mitt högra ben och faller ner på marken. Smärtan är olidlig och jag är så nära att bara skrika så högt jag kan men jag måste hålla allt skrik inom mig.

- Cara? Vi måste röra på oss, polisen är nog påväg, säger Liam och jag ser hur nervös han är.

Hur ska jag kunna ta mig bort till hotellet nu?

Förlåt för sen uppdatering igen men fick en inte så snäll kommentar som jag var tvungen att ta hand om.
Det var en fegis som inte vågade skriva sitt namn ens, men jag har lyckats lista ut vem det är pågrund av IP-adressen! Så alla ni andra som har negativa kommentarer, bara skriv ert namn?
Var redan lite deppig så det där gjorde bara hela saken värre!
Men 10 kommentarer tills nästa avsnitt!♥

Kommentarer
Postat av: Emilia

Asuuum längtar till nästa

2012-04-18 @ 23:04:59
Postat av: Anna

JÄTTE BRA!! bry dig inte om de negativa kommentarerna. Den äger, och du är jätte duktig!!

2012-04-18 @ 23:09:45
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Du ska inte bry dig om dom dumma komentarerna!

Din FF är helt underbar, vill bara höra fortsättningen direkt!!<3

2012-04-18 @ 23:23:25
Postat av: isabelle

säger som Linnéa bry dig inte om dom omogna som inte vågar skriva sina namn



ass bra sjukt duktig är du !!!! <3

2012-04-19 @ 07:09:56
Postat av: Tilde

Superbra.

2012-04-19 @ 07:19:39
Postat av: Sofia

Jätte jätte jätte bra!!:)

2012-04-19 @ 07:27:59
Postat av: Matilda. c:

Du får i snitt 20 kommentarer på varje kapitel. Om då en är från en negativ person som inte vågar visa vem han/hon är, så skit i det för du har fortfarande ca. 19 positiva kommentarer. ;)) Älskar kapitlet btw. :D

2012-04-19 @ 07:28:09
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Frida

Skit i dom som är negativa det här är sjukt bra och du kan verkligen skriva!

Dom e bara avundsjuka för att dom inte kom på iden;)

Mer!!

2012-04-19 @ 07:52:57
Postat av: Isabelle :)

Så sjukt underbart bra!!!

2012-04-19 @ 09:29:13
URL: http://novelledirectionone.devote.se
Postat av: Vendela ^^

bry dig inte om negativa kommentarer du är grym <3

2012-04-19 @ 09:38:38
Postat av: Anonym

Omg! Så sjukt bra!:D skit i den som kommenterade, en av de bästa fanficen jag läst!:D

2012-04-19 @ 09:40:59
Postat av: Fanny :D

hej, jätte bra kapitel.

ifall du har twitter så vad heter du då? :D

2012-04-19 @ 13:29:47
Postat av: Fanny ~ moments in time

så sjuuuukt bra fanfiction du har, älskar den! :)

2012-04-19 @ 15:28:06
URL: http://momentsintimefic.blogg.se/
Postat av: Ajla

Amazing! c; längtar tills nästa kapitel :DD

2012-04-19 @ 16:03:17
Postat av: Ajla

Amazin! c; längtar tills nästa kapitel :DD

2012-04-19 @ 16:04:01
Postat av: Rebecca

MER!!

2012-04-19 @ 17:43:48
Postat av: Ajla

Faskiken råkade skriva två gånger <3

2012-04-19 @ 19:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0