Don't bring a knife into a gunfight del 10

- Är du verkligen säker på att inget är fel? frågade Liam igen.
-  Varför skulle något vara fel? frågade jag.
- Okej, vad sa dom till dig då?
Jag berättade allt dom sa, precis allt för Liam förutom delen där dom planerade mitt mord. Liam verkade tro på mig så nu behövde jag bara hålla masken så skulle allt bli bra, för han. Jag hjälpte Liam upp och la han ner i sängen.
- Skulle du inte ta med dig mat? frågade han skämtsamt.
- Jag kan inte, dom sitter i köket och pratar. - Är det enda du behöver för att fixa det där twitter en dator?
- Ja, med internet.
- Kommer snart tillbaka, sa jag och gick för att hämta min dator.
Inom fem minuter var jag tillbaka hos Liam och höll på att starta datorn. Han loggade in på twitter och sen tog jag datorn och började skriva.
"Om ni vill se Liam igen tar ni med er 50 miljoner i kontanter och möter mig vid gränden mellan St James gate och Shaffesbury avenue den 3 juni klockan tre på natten. Om ni ringer polisen eller något liknande så får ni aldrig se eran vän igen."
Jag stängde av datorn direkt efter att det skickats och vände mig med ansiktet mot Liam som såg ledsen ut.
- Varför är du ledsen? frågade jag.
- För att när jag är tillbaka kommer jag aldrig få se dig igen, svarade han.
- Det blir bäst så Liam.
- Men jag vill inte förlora dig.
- Jag förstår inte hur du kan tro att det kommer sluta på ett annat sätt.
- Man kan alltid hoppas på ett mirakel.
Det var det jag behövde nu, ett mirakel. Ett mirakel som skulle rädda mitt liv.


- Är du verkligen säker på att inget är fel? frågade Liam igen.

-  Varför skulle något vara fel? frågade jag.

- Okej, vad sa dom till dig då?

Jag berättade allt dom sa, precis allt för Liam förutom delen där dom planerade mitt mord. Liam verkade tro på mig så nu behövde jag bara hålla masken så skulle allt bli bra, för han. Jag hjälpte Liam upp och la han ner i sängen.

- Skulle du inte ta med dig mat? frågade han skämtsamt.

- Jag kan inte, dom sitter i köket och pratar. - Är det enda du behöver för att fixa det där twitter en dator?

- Ja, med internet.

- Kommer snart tillbaka, sa jag och gick för att hämta min dator.

Inom fem minuter var jag tillbaka hos Liam och höll på att starta datorn. Han loggade in på twitter och sen tog jag datorn och började skriva.

"Om ni vill se Liam igen tar ni med er 50 miljoner i kontanter och möter mig vid gränden mellan St James gate och Shaffesbury avenue den 3 juni klockan tre på natten.
Om ni ringer polisen eller något liknande så får ni aldrig se eran vän igen."

Jag stängde av datorn direkt efter att det skickats och vände mig med ansiktet mot Liam som såg ledsen ut.

- Varför är du ledsen? frågade jag.

- För att när jag är tillbaka kommer jag aldrig få se dig igen, svarade han.

- Det blir bäst så Liam.

- Men jag vill inte förlora dig.

- Jag förstår inte hur du kan tro att det kommer sluta på ett annat sätt.

- Man kan alltid hoppas på ett mirakel.

Det var det jag behövde nu, ett mirakel. Ett mirakel som kunde rädda mitt liv.


Nu börjar det närma sig, vad kommer ske när dom ska överlämna Liam?:)
Hade tänkt att om ni hade några frågor om NOVELLEN så kan ni ställa dom nu.
Då kör vi 9 kommentarer tills nästa avsnitt då!:)
Förlåt för ett otroligt kort kapitel men är lite upptagen idag.

Kommentarer
Postat av: Tova

Meeer söta du!! ett till kapitel idag ? snääällaa? :)) <3

2012-04-15 @ 16:48:48
URL: http://oonedirectionfanfic.blogg.se/
Postat av: grace

mera!:D<3

2012-04-15 @ 16:54:13
Postat av: Anonym

Säger som över, ett till idag :D Snälla!?

2012-04-15 @ 16:54:46
Postat av: Stephanie Tomlinson

Äntligen den är så bra <3333

2012-04-15 @ 16:58:51
Postat av: Cim

Du är AWSOME!!

2012-04-15 @ 17:06:26
Postat av: Matilda. c:

Wah. Gillar verkligen din novell, den är så otroligt annorlunda. :D En fråga. Hur fick du idén till denna annorlunda novell? xx Matilda. :D

2012-04-15 @ 17:09:32
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Rebecca

MER:D

2012-04-15 @ 17:17:27
Postat av: Tilde

Oj, spännande. Mer!

2012-04-15 @ 17:24:11
Postat av: Alexandra

Spännande!



MEr!

2012-04-15 @ 17:27:17
Postat av: Frida

Mer!!!

2012-04-15 @ 17:55:03
Postat av: jossan

Så sjukt bra! Asså seriöst männska, hur kan du va så duktig?? kan du skriva ett till kapitel tills ikväll? :D

2012-04-15 @ 17:55:34
URL: http://directiontheone.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra! Håller med de andra, ett till idag? :D sneeeeella! :D

2012-04-15 @ 17:57:39
Postat av: Johanna

AAAHH! sååå grymt bra!! :DD

2012-04-15 @ 17:58:56
Postat av: isabelle

asss bar säger som dom andra ett kapitel tills i kväll snälla ?

sjukt bra är du !! <3

2012-04-15 @ 18:03:38
Postat av: Anna

asbra!!! mer :D

2012-04-15 @ 18:50:53
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ooh, meer. :) <3

2012-04-15 @ 19:45:27
Postat av: Annie

Snääällla kan du inte lägga ut nytt kapitel i kväll (A) <3

2012-04-15 @ 20:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0