Don't hide in the closet del 7

När jag insåg att det bara var tjugo minuter kvar tills jag skulle hämta Evelina skyndade jag mig att byta om till en gråfärgad kostym jag ofta hade. Snabbt fixade jag till håret och sedan satte jag mig i bilen, men kom sedan på att jag inte hade en aning om vart jag skulle. Jag tog upp telefonen och ringde upp Evelina.
- Evelina here, svarade hon.
- Hey it's Harry again, where do you live? The vodka kinda made me forget where you lived.
Medans hon förklarade vart hon bodde kom jag på att jag egentligen inte fick köra, det var ju inte alls länge sen jag druckit så jag kanske borde ringa en taxi. Fast jag var inte yr eller något sådant, det skulle nog gå bra, vi skulle ju bara en liten bit. Jag sa hejdå till Evelina på telefonen och började köra mot hennes lägenhet. Det tog knappt tio minuter att ta sig dit och den här gången skulle jag nog komma ihåg det tror jag. Jag går upp för två trappor och börjar känna igen mig, sedan rycks dörren till Evelinas lägenhet upp.
- HARRY, HI! skrek hon ut samtidigt som hon hade svårt att stå upp.
I hennes högra hand höll hon en joint som det rykte lite om och i andra handen ett plastglas,
- Hey Evelina, but why?..
Jag kom bara inte på något att säga, varför kunde hon inte förstå att det var allvar?
- Well you see, it's a really funny story. I was just sitting in the couch you see. But suddenly a pink dog gave me this and said that if i didn't smoke it, he would die. AND I DON'T LIKE DEAD PINK DOGS! svarade hon samtidigt som hon skrattade så högt att det ekade i hela hyreshuset.
- C'mon lets go inside, sa jag och drog med henne in genom dörren och stängde den efter oss.
Hela hennes lägenhet var en röra, kläder låg överallt på golvet, tomma glas och flaskor stog lite här och vart medans hon själv vinglade fram på sina höga klackar mellan högar av skräp.
- Listen here Evelina, you need to calm down, remember we are going to eat at a restaurant with Louis and Eleanor?
- Who's that? The pink dog?
- Listen to me! Throw away the booze and the joint now! sa jag högt och hon bara kastade båda sakerna bakom sig som ett barn. - Good, now lets go, some fresh air will make you feel better.
Jag fick nästan dra med henne ut, sen kom jag på att vi behövde låsa dörren också, så vi gick in igen och hämtade nyckeln. Sedan kunde vi äntligen gå ut till bilen och köra iväg. Evelina lugnade tack gode gud ner sig lite, men hon var fortfarande väldigt...hmm...förvirrad. Jag spenderade hela vägen till restaurangen med att övertala henne att enhörningar inte fanns.
- Hey there, you guys must be Eleanor and Louis, sa Evelina när vi äntligen anlänt till restaurangen.
- Evelina, that's two chairs.
Eleanor och Louis hade inte kommit än, men jag fruktade ögonblicket dom skulle sätta sig ner bredvid oss, för det här kunde aldrig sluta bra. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.


När jag insåg att det bara var tjugo minuter kvar tills jag skulle hämta Evelina skyndade jag mig att byta om till en gråfärgad kostym jag ofta hade. Snabbt fixade jag till håret och sedan satte jag mig i bilen, men kom sedan på att jag inte hade en aning om vart jag skulle. Jag tog upp telefonen och ringde upp Evelina.

- Evelina here, svarade hon.

- Hey it's Harry again, where do you live? The vodka kinda made me forget where you lived.

Medans hon förklarade vart hon bodde kom jag på att jag egentligen inte fick köra, det var ju inte alls länge sen jag druckit så jag kanske borde ringa en taxi. Fast jag var inte yr eller något sådant, det skulle nog gå bra, vi skulle ju bara en liten bit. Jag sa hejdå till Evelina på telefonen och började köra mot hennes lägenhet. Det tog knappt tio minuter att ta sig dit och den här gången skulle jag nog komma ihåg det tror jag. Jag går upp för två trappor och börjar känna igen mig, sedan rycks dörren till Evelinas lägenhet upp.

- HARRY, HI! skrek hon ut samtidigt som hon hade svårt att stå upp.

I hennes högra hand höll hon en joint som det rykte lite om och i andra handen ett plastglas,

- Hey Evelina, but why?..

Jag kom bara inte på något att säga, varför kunde hon inte förstå att det var allvar?

- Well you see, it's a really funny story. I was just sitting in the couch you see. But suddenly a pink dog gave me this and said that if i didn't smoke it, he would die. AND I DON'T LIKE DEAD PINK DOGS! svarade hon samtidigt som hon skrattade så högt att det ekade i hela hyreshuset.

- C'mon lets go inside, sa jag och drog med henne in genom dörren och stängde den efter oss.

Hela hennes lägenhet var en röra, kläder låg överallt på golvet, tomma glas och flaskor stog lite här och vart medans hon själv vinglade fram på sina höga klackar mellan högar av skräp.

- Listen here Evelina, you need to calm down, remember we are going to eat at a restaurant with Louis and Eleanor?

- Who's that? The pink dog?

- Listen to me! Throw away the booze and the joint now! sa jag högt och hon bara kastade båda sakerna bakom sig som ett barn. - Good, now lets go, some fresh air will make you feel better.

Jag fick nästan dra med henne ut, sen kom jag på att vi behövde låsa dörren också, så vi gick in igen och hämtade nyckeln. Sedan kunde vi äntligen gå ut till bilen och köra iväg. Evelina lugnade tack gode gud ner sig lite, men hon var fortfarande väldigt...hmm...förvirrad. Jag spenderade hela vägen till restaurangen med att övertala henne att enhörningar inte fanns.

- Hey there, you guys must be Eleanor and Louis, sa Evelina när vi äntligen anlänt till restaurangen.

- Evelina, that's two chairs.

Eleanor och Louis hade inte kommit än, men jag fruktade ögonblicket dom skulle sätta sig ner bredvid oss, för det här kunde aldrig sluta bra. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

DAMN håller på och somnar framför datorn så jag tror det gömmer sig många stavfel mm i texten så jag ber om ursäkt redan nu. Har haft en jobbig dag!;)
Gå gärna och gilla min facebook sida om Little Mix!
http://www.facebook.com/LittleMixSweden
(Bandet Perrie är med i)

Kommentarer
Postat av: Evelina

HAHAHHA. Älskar hon Evelina!

Jättebra btw! Älskar den här fanficen :d

2012-05-30 @ 23:14:08
Postat av: Novell av Evelina Friman

Hihi älskar det :D

Lite annorlunda att läsa om "sig själv" :D

2012-05-31 @ 13:53:33
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: E

Grymt bra, meeeeer!<3

2012-05-31 @ 21:56:41
Postat av: Tova

Jätte bra! <3

2012-06-01 @ 10:12:38
Postat av: MAJA & VENDELA

LINN DU OPPDATERA NUUUUUUUU!

2012-06-02 @ 20:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0