Don't hide in the closet del 6

Louis återgick till att se på Tv men jag kunde helt enkelt inte slappna av. Vi skulle äta middag idag och jag måste få tag i Evelina. Men tack vare att jag druckit hos henne kom jag inte ihåg vart hon bodde. Dock hade hon haft rätt, huvudvärken försvann lika snabbt som den kom. Jag brukade inte dricka, men det var ganska skönt att fly från verkligheten ett tag. I vanliga fall skulle jag vart jättenervös nu, men min hjärna var avslappnad på något sätt.
- So you call Eleanor and I'll get us a table at the restaurant where we usually eat? frågade jag Louis samtidigt som jag tog fram min mobil.
- Sure, I'll call them soon, just gonna watch this sitcom, svarade han och jag småskrattade lite.
Louis brukade alltid sitta och titta på alla humorserier, han hade flera boxar med allt från Scrubs till Vänner. När vi reste runt brukade han ha en väska för enbart för Tvserie-boxarna. Men hans verkliga favorit var nog "Shit my dad says", han brukade sitta och skratta högt för sig själv och då kände jag mig tvungen att sätta mig bredvid han. Mina tankar om Louis avbröts av att telefonen i min hand började vibrera och spela musik. Ett nummer jag inte kände igen ringde mig och jag svarade med en vardaglig röst.
- Hi, this is Harry Styles.
- Well you sound like you have a stick up your a..
- Hey Evelina, good you called, avbröt jag.
Jag reste mig upp och gick ut ur lägenheten så att Louis inte skulle höra vad jag skulle säga till henne.
- Listen here cause this is gonna sound crazy, but i really need your help, sa jag.
- Anything you want sweetcheeks, sa hon och hon måste druckit mer sen jag gått för hon sluddrade lite på orden.
- Eh I need you to play my girlfriend, just this night, we are gonna eat at a restaurant and i accidently said to Louis you were my girlfriend, so will you help me out?
- As long as you pay the bill.
- Okey, I'll pick you up somewhere around seven then, dress up!
- You don't have to say that twice.
- Hehe bye bye, sa jag och la sedan på.
Situationen var räddad och jag la till Evelinas nummer så jag inte skulle tappa bort det. Snabbt ringde jag till restaurangen och bokade bord till oss. Louis hade knappt märkt att jag varit borta då jag återvände in till lägenheten. Han satt som fastklistrad vid Tv:n så jag gick in i köket och tog fram en halvfull vinflaska. Jag tog mig ett glas innan jag ställde tillbaka flaskan och gick och satte mig bredvid Louis igen. När det blev reklam ringde han Eleanor och jag hoppades att hon inte skulle svara, men det funkade inte. Klockan halv åtta skulle vi mötas på restaurangen, men Louis lämnade mig ensam i lägenheten redan vid fem då han skulle till Eleanor för att "laga Tv:n". Det var den sämsta lögnen någonsin, för hela hans ansikte blev knallrött när han sa det. Så när Louis gått tog jag fram vinflaskan och drack rakt ur den, jag glömde bort sorgen ett tag innan det var dags att göra sig iordning för kvällen.


Louis återgick till att se på Tv men jag kunde helt enkelt inte slappna av. Vi skulle äta middag idag och jag måste få tag i Evelina. Men tack vare att jag druckit hos henne kom jag inte ihåg vart hon bodde. Dock hade hon haft rätt, huvudvärken försvann lika snabbt som den kom. Jag brukade inte dricka, men det var ganska skönt att fly från verkligheten ett tag. I vanliga fall skulle jag vart jättenervös nu, men min hjärna var avslappnad på något sätt.

- So you call Eleanor and I'll get us a table at the restaurant where we usually eat? frågade jag Louis samtidigt som jag tog fram min mobil.

- Sure, I'll call them soon, just gonna watch this sitcom, svarade han och jag småskrattade lite.

Louis brukade alltid sitta och titta på alla humorserier, han hade flera boxar med allt från Scrubs till Vänner. När vi reste runt brukade han ha en väska för enbart för Tvserie-boxarna. Men hans verkliga favorit var nog "Shit my dad says", han brukade sitta och skratta högt för sig själv och då kände jag mig tvungen att sätta mig bredvid han. Mina tankar om Louis avbröts av att telefonen i min hand började vibrera och spela musik. Ett nummer jag inte kände igen ringde mig och jag svarade med en vardaglig röst.

- Hi, this is Harry Styles.

- Well you sound like you have a stick up your a..

- Hey Evelina, good you called, avbröt jag.

Jag reste mig upp och gick ut ur lägenheten så att Louis inte skulle höra vad jag skulle säga till henne.

- Listen here cause this is gonna sound crazy, but i really need your help, sa jag.

- Anything you want sweetcheeks, sa hon och hon måste druckit mer sen jag gått för hon sluddrade lite på orden.

- Eh I need you to play my girlfriend, just this night, we are gonna eat at a restaurant and i accidently said to Louis you were my girlfriend, so will you help me out?

- As long as you pay the bill.

- Okey, I'll pick you up somewhere around seven then, dress up!

- You don't have to say that twice.

- Hehe bye bye, sa jag och la sedan på.

Situationen var räddad och jag la till Evelinas nummer så jag inte skulle tappa bort det. Snabbt ringde jag till restaurangen och bokade bord till oss. Louis hade knappt märkt att jag varit borta då jag återvände in till lägenheten. Han satt som fastklistrad vid Tv:n så jag gick in i köket och tog fram en halvfull vinflaska. Jag tog mig ett glas innan jag ställde tillbaka flaskan och gick och satte mig bredvid Louis igen. När det blev reklam ringde han Eleanor och jag hoppades att hon inte skulle svara, men det funkade inte. Klockan halv åtta skulle vi mötas på restaurangen, men Louis lämnade mig ensam i lägenheten redan vid fem då han skulle till Eleanor för att "laga Tv:n". Det var den sämsta lögnen någonsin, för hela hans ansikte blev knallrött när han sa det. Så när Louis gått tog jag fram vinflaskan och drack rakt ur den, jag glömde bort sorgen ett tag innan det var dags att göra sig iordning för kvällen.


Som sagt sjukt trött och är ju sommar så ni kommer nog inte få mer än ett kapitel om dagen!
Men det är väl bättre än inget iaf;)
Tack för att ni läser och kommenterar!♥

Kommentarer
Postat av: Vendela

Mer kvinna <3

2012-05-29 @ 22:52:46
Postat av: E

Bra, mer!<3

2012-05-30 @ 07:20:51
Postat av: Elin

Du borde bli författare för fan, har läst alla dina noveller och älskar alla - skriv mer annars dör jag - så sjukt jävla bra äru!:)

2012-05-30 @ 08:05:36
Postat av: Tova

JÄTTE bra!!!!

du måste skriva meeeeer!

2012-05-30 @ 09:41:27
Postat av: Fanny ~ moments in time

du är så sjukt äckligt braaaaaa! :D

2012-05-30 @ 15:41:56
URL: http://momentsintimefic.blogg.se/
Postat av: grace

hihi mer. <3

2012-05-30 @ 20:32:32
Postat av: chan luu ブレスレット

I¡¯m a long time watcher and I just thought I¡¯d drop by and say hi there there for your very initially time.
chan luu ブレスレット http://www.chanluuofficials.com/

2013-01-17 @ 02:52:32
URL: http://www.chanluuofficials.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0