Don't hide in the closet del 2

Jag och Louis satt i baksätet i taxin på väg hem till våran lägenhet.
- So you're actually gonna cook it all by yourself? frågade jag Louis efter en lång pinsam tystnad.
- Yeah, but i was hoping you could help me out a bit, Eleanor is always telling me to learn how to cook so i guess a little chicken and rice can't be too hard to make, svarade han.
- Of course i'll help you out, no problem, sa jag.
- What would i do without you Harry? sa han samtidigt som han log mot mig.
- You would have burned down the apartment.
Hans leende mot mig var helt underbart, tänderna lyste vita och i mina tankar drömde jag om att luta mig fram och kyssa han. Jag måste varit "borta" lite väl länge för Louis frågade " What are you thinking about? "
- You, svarade jag men insåg sedan vad jag sagt. - Das, Judas, Lady gaga singing Judas.
- Are you okey Harry? You have been kinda' weird for a few days, sa han men log fortfarande.
- I'm fine, just really exited for our new album you know, svarade jag.
- Haha okey, I'm actually very nervous, what if they don't like it?
- Well atleast I'm gonna buy an album.
Vi skrattade igen och sedan insåg vi att taxin stannat och att vi var framme. När vi tagit hissen upp till lägenheten började vi laga maten direkt. Enligt Louis skulle Eleanor dyka upp om en timme så vi hade gott om tid på oss. Det gick väl hyfsat bra med maten, Louis lagade riset och såsen medans jag tog hand om kycklingen. Vi hade fått ett recept från Zayn som var den enda av oss som egentligen kunde laga mat.
- Just remember no cinnamon in the spice mix, okey? sa Louis när han var klar med sin del av  maten och skulle gå och byta om.
- Why? frågade jag.
- Don't you remember? Eleanor is allergic to cinnamon?
- Oh right, no cinnamon then.
Men när Louis gått fick jag en hemsk idé, eller den kanske inte var så hemsk ändå. Jag mixade ihop kryddmixen, med extra mycket kanel. Det borde räcka för att dejten skulle ta slut tidigare och Eleanor skulle vara tvungen att åka hem. Då kunde jag ringa Louis och fråga om han ville gå på bio eller något kul, bara han och jag.


Jag och Louis satt i baksätet i taxin på väg hem till våran lägenhet.

- So you're actually gonna cook it all by yourself? frågade jag Louis efter en lång pinsam tystnad.

- Yeah, but i was hoping you could help me out a bit, Eleanor is always telling me to learn how to cook so i guess a little chicken and rice can't be too hard to make, svarade han.

- Of course i'll help you out, no problem, sa jag.

- What would i do without you Harry? sa han samtidigt som han log mot mig.

- You would have burned down the apartment.

Hans leende mot mig var helt underbart, tänderna lyste vita och i mina tankar drömde jag om att luta mig fram och kyssa han. Jag måste varit "borta" lite väl länge för Louis frågade " What are you thinking about? "

- You, svarade jag men insåg sedan vad jag sagt. - Das, Judas, Lady Gaga singing Judas.

- Are you okey Harry? You have been kinda' weird for a few days, sa han men log fortfarande.

- I'm fine, just really exited for our new album you know, svarade jag.

- Haha okey, I'm actually very nervous, what if they don't like it?

- Well atleast I'm gonna buy an album.

Vi skrattade igen och sedan insåg vi att taxin stannat och att vi var framme. När vi tagit hissen upp till lägenheten började vi laga maten direkt. Enligt Louis skulle Eleanor dyka upp om en timme så vi hade gott om tid på oss. Det gick väl hyfsat bra med maten, Louis lagade riset och såsen medans jag tog hand om kycklingen. Vi hade fått ett recept från Zayn som var den enda av oss som egentligen kunde laga mat.

- Just remember no cinnamon in the spice mix, okey? sa Louis när han var klar med sin del av  maten och skulle gå och byta om.

- Why? frågade jag.

- Don't you remember? Eleanor is allergic to cinnamon?

- Oh right, no cinnamon then.

Men när Louis gått fick jag en hemsk idé, eller den kanske inte var så hemsk ändå. Jag mixade ihop kryddmixen, med extra mycket kanel. Det borde räcka för att dejten skulle ta slut tidigare och Eleanor skulle vara tvungen att åka hem. Då kunde jag ringa Louis och fråga om han ville gå på bio eller något kul, bara han och jag.

Hoppas ni tycker om den nya designen, jag är ju som sagt inte så bra på det. Men byta färger kan jag!;)
Det verkade som att ni tyckte om novellen så fortsätter då!:D
Tack för att ni läser!♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra! det kommer inte sluta som Harry tänkt sig iaf! ;)

2012-05-24 @ 21:58:40
Postat av: E

Haha, gillar headern;) grymt bra, skriv mer<3

2012-05-24 @ 22:11:21
Postat av: Annie

ÅH AWESOME. BROMANCE <3

2012-05-24 @ 22:31:11
Postat av: Tilde

Hej! Skulle du kunna göra en sånhär enkel design till min vän? Länken är hennes blogg. :)xx

2012-05-24 @ 23:37:00
URL: http://starsnoveller.blogg.se/
Postat av: grace

KÄRLEK TILL NOVELLEN! MEER!!<3

2012-05-25 @ 13:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0