Open your eyes del 21

Jag sprang och öppnade dörren och där stog Sandra, Kelsey och Frida. Vi hejade på varann och sen började dom fråga massa frågor och pratade i mun på varann. Jag försökte svara på alla frågor men det var ganska svårt att höra, men när vi kom in i vardagsrummet och dom såg vilka som satt där gjorde dom raka motsatsen till det jag trodde dom skulle göra. Dom blev knäpptysta och paralyserade på något sätt. Jag pekade mot en soffa som Liam satt i och dom gick som robotar och satte sig, ihopklämda bredvid varann för dom var verkligen rädda på något konstigt sätt. Jag gick fram mot Niall och satte mig i hans knä.
- Vi måste ta fram alkoholen innan det blir värre, viskade jag och han började skratta men gick ändå och hämtade en kanna med lila färgat innehåll och röda plastmuggar.
- Hehe det är min och Zayns hemliga blandning, säger han och delar ut glas till alla i rummet medans han skickar runt kannan.
Jag smakade på drinken och den smakade sött med lite päronsmak. Kelsey, Frida och Sandra drack upp hela sin drink i ett svep och blev genast lite mer avslappnade. Kelsey satte sig i en fåtölj och började småprata lite med Zayn medans Frida och Sandra satt kvar och pratade med Liam och även Harry. En tom kanna och tio minuter senare dyker resten av mina vänner upp. Det var Rachel, Carla, Maya och Molly som började med att halsa varsitt glas med Zayns och Nialls mix som tydligen kallades "Vas happenin?". Alla mina kompisar var ganska blyga och pratade bara lite smått, alla förutom Rachel som nästan hade druckit en hel kanna själv och hade prompt nästan knuffat iväg Kelsey från Zayn medans hon själv satt sig i Zayns knä och höll på att flörta. Rachel kunde vara jättesnäll och var alltid med om man ville göra något galet, men hon var även en player, så jag gillade inte att hon höll på med Zayn sådär mycket.
- Niall, vi borde typ eh varna Zayn, säger jag.
- Vadårå, han verkar ju ha så trevligt, säger Niall och kollar bort mot Zayn och Rachel.
- Men hon är lite av en player, jag är bara rädd att hon ska såra han.
- Zayn är vuxen, han kan klara av det isåfall.
- Okej, du har rätt, nu ska vi fokusera på att ha kul, säger jag och ställer mig sedan upp. - Skicka hit lite mer "Vas happenin"!!!
Kvällen fortsätter och runt tio sätter vi på någon komedi med Jim Carrey så det slutar med att alla vrider sig av skratt, fast alkoholen gjorde nog allt roligare. Senare sätter vi på musik och dansar runt som galningar. Jag märkte att Kelsey verkade ledsen och hela tiden kollade bort mot Zayn och Rachel då jag bestämde mig för att gå och prata med henne.
- Vad är det gumman? frågade jag.
- Inget egentligen, bara det att jag typ gillar Zayn, säger hon och hennes kinder blir röda.


Jag sprang och öppnade dörren och där stog Sandra, Kelsey och Frida. Vi hejade på varann och sen började dom fråga massa frågor och pratade i mun på varann. Jag försökte svara på alla frågor men det var ganska svårt att höra, men när vi kom in i vardagsrummet och dom såg vilka som satt där gjorde dom raka motsatsen till det jag trodde dom skulle göra. Dom blev knäpptysta och paralyserade på något sätt. Jag pekade mot en soffa som Liam satt i och dom gick som robotar och satte sig, ihopklämda bredvid varann för dom var verkligen rädda på något konstigt sätt. Jag gick fram mot Niall och satte mig i hans knä.

- Vi måste ta fram alkoholen innan det blir värre, viskade jag och han började skratta men gick ändå och hämtade en kanna med lila färgat innehåll och röda plastmuggar.

- Hehe det är min och Zayns hemliga blandning, säger han och delar ut glas till alla i rummet medans han skickar runt kannan.

Jag smakade på drinken och den smakade sött med lite päronsmak. Kelsey, Frida och Sandra drack upp hela sin drink i ett svep och blev genast lite mer avslappnade. Kelsey satte sig i en fåtölj och började småprata lite med Zayn medans Frida och Sandra satt kvar och pratade med Liam och även Harry. En tom kanna och tio minuter senare dyker resten av mina vänner upp. Det var Rachel, Carla, Maya och Molly som började med att halsa varsitt glas med Zayns och Nialls mix som tydligen kallades "Vas happenin?". Alla mina kompisar var ganska blyga och pratade bara lite smått, alla förutom Rachel som nästan hade druckit en hel kanna själv och hade prompt nästan knuffat iväg Kelsey från Zayn medans hon själv satt sig i Zayns knä och höll på att flörta. Rachel kunde vara jättesnäll och var alltid med om man ville göra något galet, men hon var även en player, så jag gillade inte att hon höll på med Zayn sådär mycket.

- Niall, vi borde typ eh varna Zayn, säger jag.

- Vadårå, han verkar ju ha så trevligt, säger Niall och kollar bort mot Zayn och Rachel.

- Men hon är lite av en player, jag är bara rädd att hon ska såra han.

- Zayn är vuxen, han kan klara av det isåfall.

- Okej, du har rätt, nu ska vi fokusera på att ha kul, säger jag och ställer mig sedan upp. - Skicka hit lite mer "Vas happenin"!!!

Kvällen fortsätter och runt tio sätter vi på någon komedi med Jim Carrey så det slutar med att alla vrider sig av skratt, fast alkoholen gjorde nog allt roligare. Senare sätter vi på musik och dansar runt som galningar. Jag märkte att Kelsey verkade ledsen och hela tiden kollade bort mot Zayn och Rachel då jag bestämde mig för att gå och prata med henne.

- Vad är det gumman? frågade jag.

- Inget egentligen, bara det att jag typ gillar Zayn, säger hon och hennes kinder blir röda.

Så vad tycker ni om kapitlet?:)♥

Kommentarer
Postat av: AGRAC

2012-03-28 @ 22:07:29
Postat av: Evelina - Vardag, foto & insperation

meeeeeeeeeeeeeeeeeer

2012-03-29 @ 15:22:15
URL: http://evesfoto.webblogg.se/
Postat av: Fanny

mer ! :)

2012-03-29 @ 19:38:24
Postat av: Emmy

Skulle vilja ha lite mer spänning och kärlek osv mellan Britney och Niall som det var förut, annars jättebra :)

2012-04-02 @ 20:48:56
URL: http://emmywennstig.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0