Open your eyes del 17

När jag var framme vid lådan öppnade jag den sakta för att inte skrämma henne och precis som jag gissat så i lådan låg en ihopkrupen katt.
- Det är verkligen du Lily, säger jag och tar upp katten. - Jag har saknat dig så mycket, du har absolut ingen aning hur mycket.
- Så det var en lyckad present? frågar Niall och jag nickar och kämpar för att inte börja grina av glädje.
- Hur lyckades du få tag på henne, frågade jag Niall.
- Spelar det någon roll? frågar han och ler sitt mysteriska leende.
- Nej, det viktiga är att hon är med mig, sa jag och satte mig i soffan med Lily i famnen.
- Så vilken film vill du börja med då?
- Har ni Love actually? frågar jag medan jag klappar Lily på magen.
Niall går och kollar i en stor hylla fylld endast av DVD-filmer. Efter ett tag hittar han den och startar den. Innan filmen hunnit börja på riktigt så springer han in för att hämta något i köket. Han kommer tillbaka med två tallrikar och två koppar på en bricka. På tallriken ligger små skivade jordgubbar, bananer, kiwis och två minivåfflor med choklad på.
- Har du gjort det här? frågade jag imponerat.
- Ja, fast med lite hjälp från våran mästerkock Zayn, svarar Niall och sjunker ner i soffan bredvid mig.
Niall lägger sin arm runt mig medans jag sitter med tallriken i knät och Lily inklämd mellan oss. Jag ger en liten bit banan till Lily som hon smaskar i sig. Hon börjar kurra för att visa att hon har det skönt. När filmen är slut har både jag och Niall ätit upp våran frukost och Niall går in i köket för att hämta något igen. Visserligen så har jag inget emot många presenter men med tanke på priserna på alla presenterna hittills så kändes det lite pinsamt på något sätt.
- Dom här har jag inte gjort själv men dom är goda ändå, säger han och kommer tillbaka med en bricka som han ställer på bordet och även ett paket som han ger till mig.
- Men gud vilka söta! säger jag och tar upp en muffins från brickan.
Den har Chanel märket på sig och jag börjar att ana vad som finns i paketet. Jag tar en tugga av muffinsen och den smakar choklad.
- Dom är jättegoda Niall, säger jag och äter upp den i två stora tuggor och börjar sedan inspektera paketet.
- Du får öppna det, säger Niall och sträcker sig efter en muffins han också.
Jag drar bort snöret och inuti paketet ligger en rosa Chanel väska. Den är så otroligt fin så jag bara kramar om Niall och ger han en snabb kyss på munnen.
- Kolla inuti väskan, säger han och jag öppnar väskan.
Min hand drar upp något slags kuvert och jag öppnar det. Ut ur kuvertet trillar något som ser ut som biljetter och sedan ett schema av något slag. Jag undersöker schemat men förstår först inte förräns jag ser biljetterna.
- Ska vi spela in en cover i Paris? frågar jag och Niall ler som aldrig förr.



När jag var framme vid lådan öppnade jag den sakta för att inte skrämma henne och precis som jag gissat så i lådan låg en ihopkrupen katt.

- Det är verkligen du Lily, säger jag och tar upp katten. - Jag har saknat dig så mycket, du har absolut ingen aning hur mycket.

- Så det var en lyckad present? frågar Niall och jag nickar och kämpar för att inte börja grina av glädje.

- Hur lyckades du få tag på henne, frågade jag Niall.

- Spelar det någon roll? frågar han och ler sitt mysteriska leende.

- Nej, det viktiga är att hon är med mig, sa jag och satte mig i soffan med Lily i famnen.

- Så vilken film vill du börja med då?

- Har ni Love actually? frågar jag medan jag klappar Lily på magen.

Niall går och kollar i en stor hylla fylld endast av DVD-filmer. Efter ett tag hittar han den och startar den. Innan filmen hunnit börja på riktigt så springer han in för att hämta något i köket. Han kommer tillbaka med två tallrikar och två koppar på en bricka. På tallriken ligger små skivade jordgubbar, bananer, kiwis och två minivåfflor med choklad på.

- Har du gjort det här? frågade jag imponerat.

- Ja, fast med lite hjälp från våran mästerkock Zayn, svarar Niall och sjunker ner i soffan bredvid mig.

Niall lägger sin arm runt mig medans jag sitter med tallriken i knät och Lily inklämd mellan oss. Jag ger en liten bit banan till Lily som hon smaskar i sig. Hon börjar kurra för att visa att hon har det skönt. När filmen är slut har både jag och Niall ätit upp våran frukost och Niall går in i köket för att hämta något igen. Visserligen så har jag inget emot många presenter men med tanke på priserna på alla presenterna hittills så kändes det lite pinsamt på något sätt.

- Dom här har jag inte gjort själv men dom är goda ändå, säger han och kommer tillbaka med en bricka som han ställer på bordet och även ett paket som han ger till mig.

- Men gud vilka söta! säger jag och tar upp en muffins från brickan.

Den har Chanel märket på sig och jag börjar att ana vad som finns i paketet. Jag tar en tugga av muffinsen och den smakar choklad.

- Dom är jättegoda Niall, säger jag och äter upp den i två stora tuggor och börjar sedan inspektera paketet.

- Du får öppna det, säger Niall och sträcker sig efter en muffins han också.

Jag drar bort snöret och inuti paketet ligger en rosa Chanel väska. Den är så otroligt fin så jag bara kramar om Niall och ger han en snabb kyss på munnen.

- Kolla inuti väskan, säger han och jag öppnar väskan.

Min hand drar upp något slags kuvert och jag öppnar det. Ut ur kuvertet trillar något som ser ut som biljetter och sedan ett schema av något slag. Jag undersöker schemat men förstår först inte förräns jag ser biljetterna.

- Ska vi spela in en cover i Paris? frågar jag och Niall ler som aldrig förr.

Kommentera gärna vad ni tycker om kapitlet så jag vet vad för slags saker ni vill läsa om!^^
Jag tål kritik så om ni inte tycker om något så kommentera.
Tack till alla kommentarer!♥

Kommentarer
Postat av: Frida

Riktigt grymt!!!

Det ända är att du ska uppdatera mera , är inne flera gånger per dag för de är sååå bra ! :)

2012-03-24 @ 17:08:15
Postat av: Evelina

Har nyss läst alla delar.. Och oh my god. Jag älskar den, jättebra :'D

2012-03-24 @ 22:59:36
Postat av: wilma

just nu har jag läst alla delarna!

började gråta nästan :')

du skriver as bra och det här är den bästa novellen jag läst!

fortsätt så!

http://aaaxelborn.blogg.se/

2012-03-24 @ 23:10:13
URL: http://aaaxelborn.blogg.se/
Postat av: Evelina - Vardag, foto & insperation

Asbra!

2012-03-25 @ 17:22:49
URL: http://evesfoto.webblogg.se/
Postat av: Fanny

Älskar den.:)

2012-03-25 @ 21:44:27
Postat av: Evelina

Åh, kan du skriva mer? :D

2012-03-25 @ 21:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0