Open your eyes del 12

- Hej, mitt namn är Britney Lopez och tydligen så vill dom att jag ska spela en låt ni förmodligen alla känner till, säger jag och publiken är dödstyst. - Jag vill ägna den till alla ni som aldrig har känt er vackra och har blivit nedtryckta hela ert liv och jag vill ägna den särskilt till Niall Horan, anledningen till att jag står här ikväll.
När jag sa namnet hörde jag folk viska, att vi var ett par och att jag var blind. Det hade tydligen stått en massa i tidningarna om oss men jag bestämde för att ignorera dom och jag började spela.
Every day is so wonderful
And suddenly it's hard to breathe
Now and then I get insecure
From all the pain, feel so ashamed
I am beautiful no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
Yes, words can't bring me down, oh no
So don't you bring me down today
To all your friends you're delirious
So consumed in all your doom
Tryin' hard to fill the emptiness, the piece is gone
Left the puzzle undone, ain't that the way it is?
'Cause you are beautiful no matter what they say
Words can't bring you down, oh no
You are beautiful in every single way
Yes, words can't bring you down, oh no
So don't you bring me down today
No matter what we do
No matter what we do
No matter what we say
And everywhere we go
The sun will always, always shine!
'Cause we are beautiful no matter what they say
Yes, words won't bring us down, oh no
We are beautiful in every single way
Yes, words can't bring us down, oh no
So don't you bring me down today
Don't you bring me down today
Don't you bring me down today
Jag slutade spela och alla var knäpptysta. Det dröjde en sekund, två sekunder, tre sekunder och sen hörde jag någon klappa. Fler och fler följde med och började klappa och jag hörde kameror blixtra för andra gången ikväll. Några i publiken började busvissla och känslan jag hade då var en av dom bästa i hela mitt liv. Sen kände jag någon bakom mig.
- Du var fantastisk, viskar Niall och hjälper mig av scenen. - Jag berättar vad som hände sen.
Den här gången satt jag bara precis bakom scenen på en stol och väntade på att dom skulle vara klara. Dom spelade två låtar och sen kom Niall fram till mig och tog min hand och vi gick tillbaka till bordet. Påväg dit och när vi satt ner kände jag hur alla viskade om mig.
- Vad var det som hände? frågade jag Niall men det var Zayn som svarade.
- Min och Louis mikrofoner slutade funka och dom lyckades inte fixa det så dom sprang runt efter nya mikrofoner men det skulle ändå ta någon minut att plugga in dom och då stötte Jonas in i dig och hörde hur bra du spelade och resten vet du, svarade Zayn.
- Men så bra var jag väl inte? frågade jag. - Dom ända gånger jag uppträtt har vart via skolan.
- Tro mig Britney, du var helt fantastisk, säger Niall. - Man kunde tro att du hade stått på scenen hela ditt liv.
- Så du tror jag har en chans i musikkarriären? frågar jag Niall.
- Ja, det ska jag se till så att du har, svarar han.
Vi stannar kvar i någon timma till men sedan så sitter vi alla i limousinen påväg hem. Både Louis och Liam börjar sjunga och det märks lite att dom druckit men dom var fortfarande inte helt borta utan bara lite "roligare" om man säger så. Vi gick och la oss nästan direkt efter att vi kommit hem eftersom klockan var snart tolv på natten. Dagarna gick och jag och Niall satt för det mesta hemma och hittade på massa saker, men sen kom den 13 maj. Dagen då operationen skulle ske.
- Hej, mitt namn är Britney Lopez och tydligen så vill dom att jag ska spela en låt ni förmodligen alla känner till, säger jag och publiken är dödstyst. - Jag vill ägna den till alla ni som aldrig har känt er vackra och har blivit nedtryckta hela ert liv och jag vill ägna den särskilt till Niall Horan, anledningen till att jag står här ikväll.

När jag sa namnet hörde jag folk viska, att vi var ett par och att jag var blind. Det hade tydligen stått en massa i tidningarna om oss men jag bestämde för att ignorera dom och jag började spela.
Every day is so wonderful
And suddenly it's hard to breathe
Now and then I get insecure
From all the pain, feel so ashamed

I am beautiful no matter what they say
Words can't bring me down
I am beautiful in every single way
Yes, words can't bring me down, oh no
So don't you bring me down today

To all your friends you're delirious
So consumed in all your doom
Tryin' hard to fill the emptiness, the piece is gone
Left the puzzle undone, ain't that the way it is?

'Cause you are beautiful no matter what they say
Words can't bring you down, oh no
You are beautiful in every single way
Yes, words can't bring you down, oh no
So don't you bring me down today

No matter what we do
No matter what we do
No matter what we say

And everywhere we go
The sun will always, always shine!


'Cause we are beautiful no matter what they say
Yes, words won't bring us down, oh no
We are beautiful in every single way
Yes, words can't bring us down, oh no
So don't you bring me down today

Don't you bring me down today
Don't you bring me down today
Jag slutade spela och alla var knäpptysta. Det dröjde en sekund, två sekunder, tre sekunder och sen hörde jag någon klappa. Fler och fler följde med och började klappa och jag hörde kameror blixtra för andra gången ikväll. Några i publiken började busvissla och känslan jag hade då var en av dom bästa i hela mitt liv. Sen kände jag någon bakom mig.

- Du var fantastisk, viskar Niall och hjälper mig av scenen. - Jag berättar vad som hände sen.

Den här gången satt jag bara precis bakom scenen på en stol och väntade på att dom skulle vara klara. Dom spelade två låtar och sen kom Niall fram till mig och tog min hand och vi gick tillbaka till bordet. Påväg dit och när vi satt ner kände jag hur alla viskade om mig.

- Vad var det som hände? frågade jag Niall men det var Zayn som svarade.

- Min och Louis mikrofoner slutade funka och dom lyckades inte fixa det så dom sprang runt efter nya mikrofoner men det skulle ändå ta någon minut att plugga in dom och då stötte Jonas in i dig och hörde hur bra du spelade och resten vet du, svarade Zayn.

- Men så bra var jag väl inte? frågade jag. - Dom enda gånger jag uppträtt har vart via skolan.

- Tro mig Britney, du var helt fantastisk, säger Niall. - Man kunde tro att du hade stått på scenen hela ditt liv.

- Så du tror jag har en chans i musikkarriären? frågar jag Niall.

- Ja, det ska jag se till så att du har, svarar han.

Vi stannar kvar i någon timma till men sedan så sitter vi alla i limousinen påväg hem. Både Louis och Liam börjar sjunga och det märks lite att dom druckit men dom var fortfarande inte helt borta utan bara lite "roligare" om man säger så. Vi gick och la oss nästan direkt efter att vi kommit hem eftersom klockan var snart tolv på natten. Dagarna gick och jag och Niall satt för det mesta hemma och hittade på massa saker, men sen kom den 13 maj. Dagen då operationen skulle ske.


Hoppas ni tycker om kapitlet och fortsätt snälla med era underbara kommentarer, jag blir jätteglad när jag ser dom!:D♥

Kommentarer
Postat av: Nicole

Jag vill läsa mer! ;D

2012-03-18 @ 11:14:38
Postat av: Evelina - Vardag, foto & insperation

Meraaaa :D

2012-03-18 @ 11:54:55
URL: http://evesfoto.webblogg.se/
Postat av: Laura

MEEEEER :D

2012-03-18 @ 15:41:16
Postat av: Winnie

Så jäkla bra!

MEEEERRRR!!! <3

2012-03-19 @ 00:36:28
Postat av: Vendela ^^

Skriv mer kvinna!!

2012-03-19 @ 20:56:27
Postat av: Maja

EYYY LINN MER!

förresten jag ahr länkat din blogg bland mina länkar nu, du får gärna länka min! :D

2012-03-20 @ 14:19:09
URL: http://britishboybandstories.blogg.se/
Postat av: Emmy

SÅ SJUKT OTROLIGT BRA!!

2012-03-25 @ 23:10:58
URL: http://emmywennstig.devote.se
Postat av: Tilde

Liam har bara en njure, han dricker inte alkohol!

2013-01-19 @ 22:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0