Don't hide in the closet del 9

Nialls synpunkt:
Min mobil ringer och väcker mig, men jag orkar inte kolla vem det är utan svarar bara.
- NIIIIAAAALLL, I LIKE YOUR ASS, skrek någon i telefonen, men jag blev så förvånad att jag råkade tappa mobilen på golvet.
Personen som hade ringt la på och jag såg hur mycket klockan var, kvart i fyra på natten. Jag suckade högt innan jag somnade om, jag kunde ta reda på vem som ringt imorgon,det lät som att det bara var ett fyllesamtal. Säkert Zayn, så mycket som han brukade festa när han var ledig.
Harrys synpunkt:
Jag vaknade med en hemsk huvudvärk, igen. Men den här gången visst jag hur jag kunde bota den, eller i alla fall för tillfället. Det tog mig en stund att samla kraft för att kunna resa mig från soffan jag somnat i, men när jag väl rest mig upp gick jag med raka steg mot köket. Varenda litet ljud förstorades upp och jag stog knappt ut. Sen lyckades jag hitta en flaska vodka, och jag drack flera klunkar i ett svep. Det tog längre tid än igår för alkoholen att ta sig till hjärnan men efter några minuter blev allt bättre. Men jag släppte inte taget om flaskan för det, utan tog med den till soffan där jag satte på Tv:n. Jag har ingen aning hur länge jag satt där innan det plingade till i dörrklockan, men det första jag gjorde var att skruva på korken på flaskan och gömma den under soffan, jag ville inte att folk skulle tro att jag var alkoholberoende eller något.
- Hey Niall, sa jag när jag öppnat dörren och sett vem som plingat på.
- Hi Harry, are you busy?
- Nah, come on in.
Medans vi gick in i vardagsrummet började Niall berätta om något samtal han fått mitt i natten. Tydligen hade personen dolt nummer, men jag visste vem det var, det var jag. Minnet spelades upp i min hjärna, men det var ganska suddigt.
- It's probably some random guy just calling a random number you know, ljög jag.
- You're probably right, so where is Louis? frågade Niall.
- He's at Eleanors place, svarade jag och kände en del sorg svepa över mig.
- Okey, cause Liam and Zayn are with their girlfriends too so I was thinking maybe we could have like a guys week?
- Yeah, that would be nice, but i kinda' actually have a girlfriend, her name is Evelina.
- Okey, no problem, i can find something else to do, svarade han och hans leende försvagades smått.
- No your idea was good, but what if Evelina could join us?
- Okey, svarade han men lät lite osäker.
- So what do you wanna do first? sa jag med ett stort leende.


Nialls synpunkt:

Min mobil ringer och väcker mig, men jag orkar inte kolla vem det är utan svarar bara.

- NIIIIAAAALLL, I LIKE YOUR ASS, skrek någon i telefonen, men jag blev så förvånad att jag råkade tappa mobilen på golvet.

Personen som hade ringt la på och jag såg hur mycket klockan var, kvart i fyra på natten. Jag suckade högt innan jag somnade om, jag kunde ta reda på vem som ringt imorgon,det lät som att det bara var ett fyllesamtal. Säkert Zayn, så mycket som han brukade festa när han var ledig.


Harrys synpunkt:

Jag vaknade med en hemsk huvudvärk, igen. Men den här gången visst jag hur jag kunde bota den, eller i alla fall för tillfället. Det tog mig en stund att samla kraft för att kunna resa mig från soffan jag somnat i, men när jag väl rest mig upp gick jag med raka steg mot köket. Varenda litet ljud förstorades upp och jag stog knappt ut. Sen lyckades jag hitta en flaska vodka, och jag drack flera klunkar i ett svep. Det tog längre tid än igår för alkoholen att ta sig till hjärnan men efter några minuter blev allt bättre. Men jag släppte inte taget om flaskan för det, utan tog med den till soffan där jag satte på Tv:n. Jag har ingen aning hur länge jag satt där innan det plingade till i dörrklockan, men det första jag gjorde var att skruva på korken på flaskan och gömma den under soffan, jag ville inte att folk skulle tro att jag var alkoholberoende eller något.

- Hey Niall, sa jag när jag öppnat dörren och sett vem som plingat på.

- Hi Harry, are you busy?

- Nah, come on in.

Medans vi gick in i vardagsrummet började Niall berätta om något samtal han fått mitt i natten. Tydligen hade personen dolt nummer, men jag visste vem det var, det var jag. Minnet spelades upp i min hjärna, men det var ganska suddigt.

- It's probably some random guy just calling a random number you know, ljög jag.

- You're probably right, so where is Louis? frågade Niall.

- He's at Eleanors place, svarade jag och kände en del sorg svepa över mig.

- Okey, cause Liam and Zayn are with their girlfriends too so I was thinking maybe we could have like a guys week?

- Yeah, that would be nice, but i kinda' actually have a girlfriend, her name is Evelina.

- Okey, no problem, i can find something else to do, svarade han och hans leende försvagades smått.

- No your idea was good, but what if Evelina could join us?

- Okey, svarade han men lät lite osäker.

- So what do you wanna do first? sa jag med ett stort leende.


Tack för kommentarerna, blir så glad:D

Kommentarer
Postat av: Colette

länkbyte? :)

2012-06-03 @ 19:07:01
URL: http://hazzette.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ett till idag? sneeeeeella? :D

2012-06-03 @ 19:12:32
Postat av: Novell av Evelina Friman

Vill bara ha mer :D

2012-06-03 @ 19:13:45
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: Cim

La just på ett samtal för detta. Både jag och min kompis älskar det ;D Vi snackar hela dagarna om att Harry blivit alkis xD

2012-06-03 @ 21:17:17
Postat av: Flisan

Drypt sant det Cim skriver du är så sjukt grym:)

2012-06-03 @ 21:21:12
Postat av: Anna

aaaah omg! mer :D

2012-06-03 @ 21:26:08
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: emma

shit vad alla skriver såna här historier/noveller om dem :D

2012-06-03 @ 22:54:53
URL: http://emzaans.blogg.se/
Postat av: Vendela

Naww meeer!!!!! <3

2012-06-03 @ 23:55:21
Postat av: grace

mer! så braaa!<3

2012-06-04 @ 13:10:04
Postat av: Matilda. c:

ohnej. :o hoppas att Harry inte börjar ta alkoholen och jointarna för givet bara.. :'c

2012-06-04 @ 17:26:49
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0