Don't hide in the closet del 12

Evelina följde med under viss protest. Men jag lyckades muta henne med att jag skulle köpa henne några designerskor eller vad det nu var. Jag hade överflödigt med pengar så det var väl bara bra ifall någon fick användning av dom.
- Haaaaaayyyeee theeerrreeee I'm Niiialll, sa Niall när vi satt oss bredvid honom i taxin.
Evelina kunde defentivt hantera spriten bättre, för hon svarade trevligt och berättade vad hon hette medans Niall fortfarande höll på att skratta ohejdat.
- Well i got to agree that Niall is a cutie, sa Evelina skämtandes.
Men något i hennes ögon sa att en gnutta ärlighet gömde sig i orden hon sagt.
- Just don't do anything stupid now, svarade jag men hon himlade bara med ögonen.
- Since when have i done anything stupid?
Jag bara skrattade åt hennes fråga istället för att besvara den. Det var bara lättare att skratta iväg allt. Jag har ingen aning om hur lång stund det dröjde innan taxin stannade men Niall hann lugna ner sig och slutade att skratta hysteriskt. Jag betalade taxichauffören och gav han tio dollar i tips. Det kändes bra när han log tacksamt mot mig innan han körde iväg. Niall som nästan nyktrat till från det lilla han druckit gick före oss mot huset där vi skulle göra oss redo. Vi gick in och möttes av en gammal man som hälsade oss välkommen och visade vägen in till omklädningsrummen. Det hängde flera militärmönstrade jackor och byxor så jag tog ett par i min storlek och fortsatte in i ett litet bås. Jag bara drog på mig allt snabbt men ändå så hade Evelina och Niall på något sätt bytt om snabbare och stod och väntade på mig vid paintballgevären. Evelina valde ett chockrosa medans jag och Niall tog varsitt svart.
- Excuse me, but are there someone playing out there now? frågade jag mannen i kassan.
- Yes but they told me they where your friends.
- Yeah, just wanted to check, can you kinda like call them so we can make new teams?
- Ofcourse, wait a second.
Mannen började prata i en mikrofon och på bara några minuter hade Nialls vänner samlat sig med oss. Vi gjorde upp lag, jag och Evelina hamnade på samma lag medans Niall blev våran motståndare. Vi fick en minut på oss att sprida ut oss på arenan, jag och Evelina sprang tillsammans bort till en liten hydda.
- Be prepared, things will get ugly, säger Evelina med seriös röst men efter någon sekund skrattar hon. - I wanna shoot someone now!
- Wait for the signal and then! sa jag och gjorde iordning mitt vapen.
Vi väntade i några sekunder till sen hördes ett högt ljud som bara betydde en sak, kriget hade börjat.


Evelina följde med under viss protest. Men jag lyckades muta henne med att jag skulle köpa henne några designerskor eller vad det nu var. Jag hade överflödigt med pengar så det var väl bara bra ifall någon fick användning av dom.

- Haaaaaayyyeee theeerrreeee I'm Niiialll, sa Niall när vi satt oss bredvid honom i taxin.

Evelina kunde defentivt hantera spriten bättre, för hon svarade trevligt och berättade vad hon hette medans Niall fortfarande höll på att skratta ohejdat.

- Well i got to agree that Niall is a cutie, sa Evelina skämtandes.

Men något i hennes ögon sa att en gnutta ärlighet gömde sig i orden hon sagt.

- Just don't do anything stupid now, svarade jag men hon himlade bara med ögonen.

- Since when have i done anything stupid?

Jag bara skrattade åt hennes fråga istället för att besvara den. Det var bara lättare att skratta iväg allt. Jag har ingen aning om hur lång stund det dröjde innan taxin stannade men Niall hann lugna ner sig och slutade att skratta hysteriskt. Jag betalade taxichauffören och gav han tio dollar i tips. Det kändes bra när han log tacksamt mot mig innan han körde iväg. Niall som nästan nyktrat till från det lilla han druckit gick före oss mot huset där vi skulle göra oss redo. Vi gick in och möttes av en gammal man som hälsade oss välkommen och visade vägen in till omklädningsrummen. Det hängde flera militärmönstrade jackor och byxor så jag tog ett par i min storlek och fortsatte in i ett litet bås. Jag bara drog på mig allt snabbt men ändå så hade Evelina och Niall på något sätt bytt om snabbare och stod och väntade på mig vid paintballgevären. Evelina valde ett chockrosa medans jag och Niall tog varsitt svart.

- Excuse me, but are there someone playing out there now? frågade jag mannen i kassan.

- Yes but they told me they where your friends.

- Yeah, just wanted to check, can you kinda like call them so we can make new teams?

- Ofcourse, wait a second.

Mannen började prata i en mikrofon och på bara några minuter hade Nialls vänner samlat sig med oss. Vi gjorde upp lag, jag och Evelina hamnade på samma lag medans Niall blev våran motståndare. Vi fick en minut på oss att sprida ut oss på arenan, jag och Evelina sprang tillsammans bort till en liten hydda.

- Be prepared, things will get ugly, säger Evelina med seriös röst men efter någon sekund skrattar hon. - I wanna shoot someone now!

- Wait for the signal and then! sa jag och gjorde iordning mitt vapen.

Vi väntade i några sekunder till sen hördes ett högt ljud som bara betydde en sak, kriget hade börjat.

Hade fått några frågor till så tänkte svara på dom också^^

Jag vet inte exakt hur många kapitel men jag ska försöka skriva minst fyrtio!:)

Hur lång stund det tar att skriva ett kapitel varierar, beror på om jag är sugen på att skriva, om det är en del som är rolig att skriva mm. Men på ett ungefär 2 timmar, dock bläddrar jag ju på lite andra sidor på internet samtidigt:)

Kommentarer
Postat av: Novell av Evelina Friman

Mera mer amera, snälla ett till ikväll? x

2012-06-08 @ 23:09:56
URL: http://ffonedirection.blogg.se/
Postat av: Anna

det va jätte bra :D

2012-06-08 @ 23:48:02
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/
Postat av: E

Åh Paintbollen börjar ju äntligen, meeeeeeer!<3

2012-06-09 @ 10:15:46
Postat av: Rebecca

Mer!:)

2012-06-09 @ 10:39:51
Postat av: Lisa

jättebra! :)

2012-06-09 @ 16:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0