Don't hide in the closet del 23

       

Harrys synpunkt:


När jag låste upp ytterdörren och gick in i vardagsrummet såg jag Louis helt plötsligt stanna upp och stirra på mig. Inom loppet av några sekunder ryckte han bort blicken från mig och gick snabbt mot dörren. Jag sa ingenting men han måste känt min blick bränna i hans nacke för innan han gått ut vände han sig om.

 

Louis synpunkt:


- I'm gonna marry Eleanor, what happened between us was a mistake, I was drunk, sa jag och kämpade för att vara stark.


Harrys ögon började glänsa men jag spände varenda nerv i min kropp för att inte visa några känslor.

- So you're telling me we are a mistake, svarade han.


- I love Eleanor, var det enda jag kom på att säga och gick sedan ut ur lägenheten och stängde dörren efter mig.


Jag gick två trappor ner sen klarade jag inte av att hålla uppe fasaden. Mina tårar rann sakta ner medans jag lutade mig mot den kalla stenväggen. Allt i mitt liv bara föll ihop, men allt skulle bli bra om jag friade till Eleanor. Vi skulle bilda familj, ha små barn och barnbarn. Vem skulle inte vilja ha det?

 

Nialls synpunkt:

 

Inte förräns vi tagit på oss alla kläder igen insåg jag vad vi egentligen gjort. Jag hade haft sex med min bästa kompis flickvän, det var väl bara sånt som hände i dåliga kärleksfilmer, eller? Mitt samvete tyngde men jag låtsades som ingenting medans vi gick ner till taxin.

- Sorry, I didn't think it would take this long to grab some stuff, sa jag till säkerhetsvakten som väntat i taxin med chauffören.


- It's okey, I know how the ladies are with all the make-up and things like that, sa han och skrattade ett högt skratt.


Jag skrattade smått men efter vi alla satt i bilen var det ingen som gav ifrån sig något ljud. Evelina hade återgått till hennes stenkalla fasad men jag förstod inte varför.


- What's wrong? frågade jag henne tyst när bilen stannat och säkerhetsvakten redan hoppat ut ur bilen.


Hon rörde sitt huvud från axel till axel och jag hade känslan av att det var något hon inte berättade. Men jag släppte det och vi gick upp till Harry medans säkerhetsvakten tog hand om våra väskor. När det var en trappa kvar stannade hon upp och såg rakt in i mina ögon.


- Listen to me, things are not what they seem to be, so can you just promise me one thing? viskade hon till mig. 

 

- Trust me.


- Always.


Men jag förstod inte hur hon kunde stå ut med sig själv, efter det vi gjorde. Jag hade börjat svettas när vi stod framför dörren och jag log ett nervöst leende när Harry öppnade dörren. Evelina gick rakt in i köket och jag hörde klirrande ljud efter flaskor men innan jag hann tänka på det mer tog Harry tag i mig och drog mig åt sidan lite.

- I need to ask you something, about Evelina, sa han med en allvarlig min.


Mitt hjärta höll på att hoppa ut ur mig, jag var så orolig att han visste, det var det han skulle fråga nu. Han skulle fråga hur jag kunde vara en så sjukt störd person som hade legat med hans flickvän. Jag var nära att spy och jag började nästan grina av mitt tunga samvete.


- Did she say something to? Like just opened her mouth and said something? frågade han och jag blev smått lugnare, men sedan nervös igen.


- Ehm...no...


- Okey, because the therapist said she had some sort of mental meltdown and to be honest it freaks me out, what if she never gets fine again.


Jag visste inte ens varför jag ljög, men jag visste en sak.
Han brydde sig verkligen om henne, han älskade henne.
Det finns inte ord för att förklara hur dåligt jag mår.
Jag borde inte få leva.

 

Evelinas synpunkt:


Det tog bara några sekunder att hitta en flaska vodka, den var halvfull så jag drack upp resten och blev nästan spyfärdig. Men jag mådde smått bättre, inte lika sorgsen. Fast jag klarade inte av att säga något när jag stog i vardagsrummet med Harry och Niall. Det var som en blockering, men den hade upphävts när jag varit ensam med Niall. Jag måste prata med Harry om vårat "förhållande", jag kunde inte låta Niall tro att han legat med sin bästa väns tjej, jag såg hur dåligt han mådde av det och det fick mig att må sämre, om det nu var möjligt.

Daaah venne hur bra skrivet detta är, men kände att jag måste ge er ett kapitel som tack för kommentarerna!
Nu är det så att jag ska snart åka till Uddevalla, denna gången är biljetten bokad så jag åker 7.20 måndagen den 23 juli. Nästa måndag.
Jag kommer nog inte kunna lägga ut några kapitel men möjligheten finns att jag skriver dom och ni kanske får dubbelkapitel när jag kommer hem eller något sånt...
Men jag skulle bara vilja be er om en sak, kan ni inte snälla försöka få över 20 kommentarer på ett kapitel, mitt rekord ligger på 32 men jag behöver inte ha så mycket. Om ni klarar av att göra det så ska jag skriva ett till kapitel innan jag åker!:) xx
Love ya!♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

åhhh bill ha mer! får panik! grymt bra! :D

2012-07-16 @ 17:15:28
Postat av: Evelina - Vardag, foto & inspiration

Mooore :D

2012-07-16 @ 17:21:04
URL: http://evesfoto.webblogg.se
Postat av: Sara

meeeeeeeeeeer meeeeeeeeeer :D

2012-07-16 @ 17:30:42
Postat av: Sara

Bra:D

2012-07-16 @ 17:34:32
Postat av: Jannice

MER! SNÄLLA! <3

2012-07-16 @ 17:41:39
URL: http://Nannit.blogg.se
Postat av: Lovisa :3

Meeer! love, love, love it! <3

2012-07-16 @ 17:58:54
Postat av: tebbi

tycker den är jätte bra :)

2012-07-16 @ 18:07:54
URL: http://tebbi.blogg.se
Postat av: Alexandra :D

Mer! Bra du är :)

2012-07-16 @ 20:00:14
Postat av: sabina

AAAAAAH! SOM JAG HAR LÄNGAT. Mer, nuuuu! :D

2012-07-16 @ 22:24:52
URL: http://musikmongot.blogg.se
Postat av: Mrs. Awsome

Ja snälla skriv ett till innan du åker!

2012-07-16 @ 22:45:31
Postat av: Emma :)

så bra!

2012-07-17 @ 01:14:44
URL: http://snigelbajs.tumblr.com
Postat av: Emelie

MEEEEEEERRR! :D

2012-07-17 @ 13:36:33
URL: http://emeliemunoz.blogg.se
Postat av: E

Stackars Niall:(

2012-07-17 @ 15:33:07
Postat av: Josse

MER! :D

2012-07-17 @ 19:19:06
URL: http://toxicrevenge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du räddade just min kväll :)

2012-07-17 @ 22:40:19
Postat av: Grace

ETT TILL KAPITEL NU, KVINNAAAA!!

2012-07-18 @ 00:50:22
Postat av: ellen

jättebra!!!! stackars Niall och ja alla verkar ju faktiskt må dåligt!!!!<3 superbra novel! love ya!<3

2012-07-18 @ 11:20:53
Postat av: Mrs Styles

Åh vill veta vad som händer!!! Hur många kapitel tror du att det kommer bli? :)

2012-07-23 @ 01:42:22
Postat av: Anonym

Du MÅSTE lägga ut mer , guuuud! :D

2012-07-28 @ 17:19:52
Postat av: Nellie

Du måste lägga ut ett nytt snart!!!!! Jag vet att du är bortrest nu men du mördar mig varje gång jag chekar in här!!!

2012-07-28 @ 23:30:58
Postat av: Stypayhorlikson

ASBRA!!!

2012-07-31 @ 15:22:32
Postat av: Stypayhorlikson

ASBRA!!!

2012-07-31 @ 15:22:32
Postat av: Cim

Jag checkar den här bloggen 10ggr per dag för att se om du lagt upp. Kommer ärligt talat skrika när du lägger upp mer. Din är en av de få jag följer! Keep going! :D

2012-08-07 @ 23:53:56
Postat av: tina

Så bra, meer? :D

2012-08-10 @ 23:26:49
URL: http://lovefindyou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0