Open your eyes del 34

Väckarklockan i mitt rum ringde och när jag skulle stänga av den råkade jag slå ner den i golvet. Den fortsätter låta så jag blir tvungen att gå ur sängen för att stänga av den. Jag ser Louis sitta i en stol i kanten av mitt rum. Först blir jag rädd men jag hinner stoppa mig själv från att skrika.
- Hej det var inte menat att skrämma dig eller något men eftersom jag inte får träffa Eleanor tills senare så kan du väl ge det här till henne, säger han och ger mig ett armband med safirer runtom.
- Någonting blått, säger jag.
- Nu behöver ni bara något nytt, något gammalt och något lånat, säger han pch går sedan ut ur rummet.
Jag la ner armbandet försiktigt på byrån så att inget skulle hända med det. Sedan tog jag en snabb dusch, kastade på mig några kläder och lade ner armbandet i min Chanel väska och gick sedan ut ur rummet. Innan jag hunnit till hallen så hör jag Niall ropa på mig från köket.
- Innan du går kan jag väl få en kyss? frågar han och går fram till mig.
- Haha, du kan få två, svarar jag och kysser han.
- Vi kan spara den andra till senare, säger han. - Här är en liten sak till dig som jag köpte i Paris.
Han ger mig ett litet paket som jag genast öppnar. Inuti ligger flera guldarmband som jag tar på mig på högerarmen.
- Du är så gullig, men jag måste gå nu, visst kan jag låna din cykel? frågar jag Niall.
- Självklart, syns senare.
Jag gick ut ur huset och cyklade den korta biten till Louis och Eleanors hus. Det var där vi skulle göra iordning bruden medans brudgummen gjordes iordning i grabbarnas hus. När jag kom fram till huset hälsade Eleanors mamma på mig och visade mig till rummet där Eleanor var.
- Här Louis bad mig ge det här till dig, sa jag till Eleanor och räckte henne armbandet. - Något blått.
- Och det nya och det gamla, säger hon och håller upp en tiara och ett par örhängen.
- Bara något kvar att låna.
- Här, säger jag och ger henne ett av guldarmbanden.
- Tack sötis, gå och ta på dig din klänning nu, det är bara två timmar kvar.
Jag gjorde som hon sa och hittade klänningen i en klädpåse i garderoben. Danielle som redan bytt om och hjälpte till att sminka Eleanor visade mig till badrummet så jag kunde byta om ifred. När jag stog där i badrummet, framför spegeln, studerade jag mina ögon. Ett blått, ett brunt. Det var idet ögonblicket rädslan för att fånga buketten försvann. Han hade redan listat ut det som jag listat ut alldeles nyss. Han visste redan då att han ville spendera hela sitt liv vid min sida. Men nu visste även jag det, så jag tänkte fånga buketen, vad den än skulle kosta mig.

Väckarklockan i mitt rum ringde och när jag skulle stänga av den råkade jag slå ner den i golvet. Den fortsätter låta så jag blir tvungen att gå ur sängen för att stänga av den. Jag ser Louis sitta i en stol i kanten av mitt rum. Först blir jag rädd men jag hinner stoppa mig själv från att skrika.
- Hej det var inte menat att skrämma dig eller något men eftersom jag inte får träffa Eleanor tills senare så kan du väl ge det här till henne, säger han och ger mig ett armband med safirer runtom.

- Någonting blått, säger jag.

- Nu behöver ni bara något nytt, något gammalt och något lånat, säger han pch går sedan ut ur rummet.

Jag la ner armbandet försiktigt på byrån så att inget skulle hända med det. Sedan tog jag en snabb dusch, kastade på mig några kläder och lade ner armbandet i min Chanel väska och gick sedan ut ur rummet. Innan jag hunnit till hallen så hör jag Niall ropa på mig från köket.

- Innan du går kan jag väl få en kyss? frågar han och går fram till mig.

- Haha, du kan få två, svarar jag och kysser han.


- Vi kan spara den andra till senare, säger han. - Här är en liten sak till dig som jag köpte i Paris.

Han ger mig ett litet paket som jag genast öppnar. Inuti ligger flera guldarmband som jag tar på mig på högerarmen.

- Du är så gullig, men jag måste gå nu, visst kan jag låna din cykel? frågar jag Niall.

- Självklart, syns senare.

Jag gick ut ur huset och cyklade den korta biten till Louis och Eleanors hus. Det var där vi skulle göra iordning bruden medans brudgummen gjordes iordning i grabbarnas hus. När jag kom fram till huset hälsade Eleanors mamma på mig och visade mig till rummet där Eleanor var.

- Här Louis bad mig ge det här till dig, sa jag till Eleanor och räckte henne armbandet. - Något blått.

- Och det nya och det gamla, säger hon och håller upp en tiara och ett par örhängen. - Bara något kvar att låna.

- Här, säger jag och ger henne ett av guldarmbanden.

- Tack sötis, gå och ta på dig din klänning nu, det är bara två timmar kvar.

Jag gjorde som hon sa och hittade klänningen i en klädpåse i garderoben. Danielle som redan bytt om och hjälpte till att sminka Eleanor visade mig till badrummet så jag kunde byta om ifred. När jag stog där i badrummet, framför spegeln, studerade jag mina ögon. Ett blått, ett brunt. Det var idet ögonblicket rädslan för att fånga buketten försvann. Han hade redan listat ut det som jag listat ut alldeles nyss. Han visste redan då att han ville spendera hela sitt liv vid min sida. Men nu visste även jag det, så jag tänkte fånga buketten, vad den än skulle kosta mig.

Okej nästa kapitel blir det sista, så innan ni får läsa det vill jag ha 7 kommentarer!
Jag har sett att ni kan klara det, så kom igen nu!:)
Tack för rekordet med kommentarer igår:)♥

Kommentarer
Postat av: Lena!

Meeer!!! SKITBRA!! :)

2012-04-10 @ 14:37:37
Postat av: Grace

Mer!

2012-04-10 @ 14:45:29
Postat av: Rebecca

mer!!

2012-04-10 @ 14:47:02
Postat av: Nicoline

Mer!

Tycker att det är sorlig att det nästa kommer att vara sista kapitlet fast kan du inte göra en ny sen? :D

2012-04-10 @ 15:14:06
Postat av: Isabelle :)

OMG! Är nästa det sista :'( Meeeer! Hoppas du gör en till!!

2012-04-10 @ 15:41:25
Postat av: vendela ^^

meeeeer!!! <3:) sen måste du göra en ny!!

2012-04-10 @ 16:01:47
Postat av: Anonym

VÄNTA! ÄR NÄSTA SISTA? :((((

MEEER!

2012-04-10 @ 16:11:00
Postat av: Matilda. c:

YOU HAVE TO START A NEW AFTER THIS, OR I WILL KILL YOU. x)) <3

2012-04-10 @ 16:21:21
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0