Open your eyes del 32

Resan tillbaka från Paris var inte kul. Jag hade huvudvärk hela resan och sen var det någon ungjävel som skulle grina hela tiden. Niall gav mig en huvudvärkstablett men det hjälpte inte särskilt mycket. Efter ett tag lyckades jag somna och när jag vaknade och vi skulle kliva av planet mådde jag lite bättre. Eftersom vi inte fick plats alla i en bil ringde Zayn efter en limousine som vi alla trängde in oss i. När vi var där sa Louis att han och Eleanor att dom hade något att berätta.
- Det är såhär att vi ska ha bröllopet i Juli så att vi får ett sommarbröllop, började Louis men jag antog att det inte var den viktigaste nyheten. - Och sen är det så att Eleanor... Har en liten bebis i magen så hon ville ha bröllopet medans hon fortfarande var smal.
Limousinen fylldes av massa grattis och frågor om namn och vilket kön barnet hade. Eleanor sa att dom inte ville veta, iallafall inte före bröllopet. Jag slogs av panik, buketten. Tänk om jag skulle fånga den? Då var det bara ungefär två månader tills...
Jag ville egentligen inte tänka så, jag älskade Niall men allt skedde så snabbt. Det sista jag ville var att göra något misstag som skulle förstöra allt vi byggt upp. När vi väl kom tillbaka till huset så stog det några flyttlådor. Jag antog att det var Louis eftersom han och Eleanor skulle bo tillsammans nu. Enligt Louis hade dom köpt ett hus längre ner på gatan som dom skulle bo i. Det skulle kännas konstigt att inte se Louis här i huset varenda dag, men det skulle väl inte dröja länge innan alla vi andra också flyttade isär. Det dröjde en vecka tills Louis flyttade men då sov han bara här, med Eleanor. Även Danielle hade börjat sova här ganska mycket så jag tror hon och Liam hade nästan flyttat ihop. Veckorna gick utan att det hände så mycket. Killarna var ju tvungna att åka runt överallt i ungefär en månad men jag stannade hemma med Eleanor och Danielle. Vi passade på att utnyttja tiden genom att gå och kolla på klänningarna till bröllopet. Min och Danielles var identiska, enkla, knälånga och mörkblåa. Även Eleanors syster och två andra av hennes kompisar som skulle ha varsin klänning. Danielle kollade på priset och låtsades svimma.
- Ähh, Louis lovade mig mitt drömbröllop och då ska jag ha det! säger Eleanor och alla skrattar.
Vi hittade även den perfekta klänningen till Eleanor och vi kom alla överens över att Louis inte fick se klänningen före bröllopet. Enligt Niall hade alla killarna varit och köpt sina kläder någonstans i New York när dom varit där. Dagarna innan killarna skulle komma hem åkte vi på spa och jag tog med mig Kelsey. Vi satt ensamma inuti en bastu och jag tog tillfället i akt att prata med henne om Zayn.
- Gillar du han fortfarande? frågade jag.
- Neej och ärligt talat hade jag nog druckit lite väl mycket, sa hon. - Faktiskt så har jag kanske något på gång med en kille från våran skola.
- Haha skolan, den har jag ju missat totalt sen operationen, sa jag.
- Ja, men du missade inte så mycket så att du måste gå om.
- Men jag tänker ändå inte göra det, jag skippar skolan, jag har det bra ändå.
För sålänge jag hade Niall, kan jag leva på bara vatten och bröd.

Resan tillbaka från Paris var inte kul. Jag hade huvudvärk hela resan och sen var det någon ungjävel som skulle grina hela tiden. Niall gav mig en huvudvärkstablett men det hjälpte inte särskilt mycket. Efter ett tag lyckades jag somna och när jag vaknade och vi skulle kliva av planet mådde jag lite bättre. Eftersom vi inte fick plats alla i en bil ringde Zayn efter en limousine som vi alla trängde in oss i. När vi var där sa Louis att han och Eleanor att dom hade något att berätta.

- Det är såhär att vi ska ha bröllopet i Juli så att vi får ett sommarbröllop, började Louis men jag antog att det inte var den viktigaste nyheten. - Och sen är det så att Eleanor... Har en liten bebis i magen så hon ville ha bröllopet medans hon fortfarande var smal.

Limousinen fylldes av massa grattis och frågor om namn och vilket kön barnet hade. Eleanor sa att dom inte ville veta, iallafall inte före bröllopet. Jag slogs av panik, buketten. Tänk om jag skulle fånga den? Då var det bara ungefär två månader tills...

Jag ville egentligen inte tänka så, jag älskade Niall men allt skedde så snabbt. Det sista jag ville var att göra något misstag som skulle förstöra allt vi byggt upp. När vi väl kom tillbaka till huset så stog det några flyttlådor. Jag antog att det var Louis eftersom han och Eleanor skulle bo tillsammans nu. Enligt Louis hade dom köpt ett hus längre ner på gatan som dom skulle bo i. Det skulle kännas konstigt att inte se Louis här i huset varenda dag, men det skulle väl inte dröja länge innan alla vi andra också flyttade isär. Det dröjde en vecka tills Louis flyttade men då sov han bara här, med Eleanor. Även Danielle hade börjat sova här ganska mycket så jag tror hon och Liam hade nästan flyttat ihop.

Veckorna gick utan att det hände så mycket. Killarna var ju tvungna att åka runt överallt i ungefär en månad men jag stannade hemma med Eleanor och Danielle. Vi passade på att utnyttja tiden genom att gå och kolla på klänningarna till bröllopet. Min och Danielles var identiska, enkla, knälånga och mörkblåa. Även Eleanors syster och två andra av hennes kompisar som skulle ha varsin klänning. Danielle kollade på priset och låtsades svimma.

- Ähh, Louis lovade mig mitt drömbröllop och då ska jag ha det! säger Eleanor och alla skrattar.

Vi hittade även den perfekta klänningen till Eleanor och vi kom alla överens över att Louis inte fick se klänningen före bröllopet. Enligt Niall hade alla killarna varit och köpt sina kläder någonstans i New York när dom varit där. Dagarna innan killarna skulle komma hem åkte vi på spa och jag tog med mig Kelsey. Vi satt ensamma inuti en bastu och jag tog tillfället i akt att prata med henne om Zayn.

- Gillar du han fortfarande? frågade jag.

- Neej och ärligt talat hade jag nog druckit lite väl mycket, sa hon. - Faktiskt så har jag kanske något på gång med en kille från våran skola.

- Haha skolan, den har jag ju missat totalt sen operationen, sa jag.

- Ja, men du missade inte så mycket så att du måste gå om.

- Men jag tänker ändå inte göra det, jag skippar skolan, jag har det bra ändå.

För sålänge jag hade Niall, kan jag leva på bara vatten och bröd.

Louis och Eleanors bröllop närmar sig, men kommer hon kunna fånga buketten?;)
5 kommentarer och jag lägger ut nästa avsnitt!
Tack för era kommentarer:)♥

Kommentarer
Postat av: Grace

Ett till kapitel!<3

2012-04-09 @ 13:07:37
Postat av: Emilia

Jätte bra hoppas det kommer fler kommentarer

2012-04-09 @ 13:32:20
Postat av: filippa

Grymmt, älskar denna novellen! :)

2012-04-09 @ 13:57:06
Postat av: frida

Mer!! :-D

2012-04-09 @ 15:47:38
Postat av: BEROENDE AV DEN HÄR NOVELLEN.

mer c: <3

2012-04-09 @ 16:24:08
Postat av: Rebecca

mer:)

2012-04-09 @ 16:55:14
Postat av: Matilda. c:

oh.. spännande! :D

2012-04-09 @ 19:14:04
URL: http://www.liveturannanvinkel.devote.se
Postat av: Vendela ^^

Meeeer <3 hoppas hon fångar buketten ;-)

2012-04-09 @ 19:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0