Don't hide in the closet del 5

Jag gick sakta in, tog av mig skorna och kollade runt i lägenheten. Allt verkade vara som det skulle, inga tecken på att något farligt hänt.
- So how did the food taste? frågade jag Louis samtidigt som jag satte mig ner i soffan bredvid han.
- Ehm actually we never ate anything, we kinda skipped dinner, svarade Louis och hans ansikte blev smått rött. - If you know what I mean.
Det var tur att Louis hade blicken mot Tv:n för mitt ansikte blev som fastfruset. Ett leende som till och med jag kunde känna att det var falskt prydde mina läppar medan det Louis sagt sjönk in. Och då kände jag mig bara tvungen att visa att jag inte var deprimerat kär i han, även fast jag var det.
- Well i met a girl last night, sweet little thing named Evelina, sa jag och försökte låta lite cool, men jag kunde höra att jag lät hur fjantig som helst.
- So you didn't spend the night at Zayns apartment?
- No, I went to this club just a few blocks away and had an amazing night.
- Well good for you, sa Louis och log mot mig.
Fan, han brydde sig inte. Eller han blev inte svartsjuk som jag hade tänkt mig. Fast varför skulle han bli svartsjuk? Gud, min hjärna håller på att ta kål på mig med sina inre debatter.
- Yeah I was thinking maybe we could go out and eat together, sa jag helt plötsligt.
Vad håller jag på med egentligen? Ska jag gå på middag med min största kärlek, hans flickvän och min såkallade flickvän. Fast jag skulle nog kunna få med Evelina på det hela, hon verkade vara en sån person som faktiskt skulle förstå allt det här.
- That would be nice, why don't we say tonight? sa Louis.
Nej, nej, nej inte ikväll. Jag hade inte ens hennes telefonnummer. Absolut inte ikväll.
- Tonight it is then, svarade jag.
Min hjärna och min mun är verkligen inte synkroniserade.


Jag gick sakta in, tog av mig skorna och kollade runt i lägenheten. Allt verkade vara som det skulle, inga tecken på att något farligt hänt.

- So how did the food taste? frågade jag Louis samtidigt som jag satte mig ner i soffan bredvid han.

- Ehm actually we never ate anything, we kinda skipped dinner, svarade Louis och hans ansikte blev smått rött. - If you know what I mean.

Det var tur att Louis hade blicken mot Tv:n för mitt ansikte blev som fastfruset. Ett leende som till och med jag kunde känna att det var falskt prydde mina läppar medan det Louis sagt sjönk in. Och då kände jag mig bara tvungen att visa att jag inte var deprimerat kär i han, även fast jag var det.

- Well i met a girl last night, sweet little thing named Evelina, sa jag och försökte låta lite cool, men jag kunde höra att jag lät hur fjantig som helst.

- So you didn't spend the night at Zayns apartment?

- No, I went to this club just a few blocks away and had an amazing night.

- Well good for you, sa Louis och log mot mig.

Fan, han brydde sig inte. Eller han blev inte svartsjuk som jag hade tänkt mig. Fast varför skulle han bli svartsjuk? Gud, min hjärna håller på att ta kål på mig med sina inre debatter.

- Yeah I was thinking maybe we could go out and eat together, sa jag helt plötsligt.

Vad håller jag på med egentligen? Ska jag gå på middag med min största kärlek, hans flickvän och min såkallade flickvän. Fast jag skulle nog kunna få med Evelina på det hela, hon verkade vara en sån person som faktiskt skulle förstå allt det här.

- That would be nice, why don't we say tonight? sa Louis.

Nej, nej, nej inte ikväll. Jag hade inte ens hennes telefonnummer. Absolut inte ikväll.

- Tonight it is then, svarade jag.

Min hjärna och min mun är verkligen inte synkroniserade.

Ganska kort men varit upptagen idag så tänkte att det är bättre än inget.
Men fortsätt kommentera:D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår att det är mycket nu i slutet i skolan, men kommer uppdateringen bli lika bra som den var förut när det var flera per dag? Saknar det!:D älskade att kolla din fanfic för du hade alltid uppdaterat!:D

2012-05-28 @ 23:26:30
Postat av: E

Jättebra! Åh, längtar till nästa! Meeeeeeeeeeer!<3

2012-05-29 @ 09:24:20
Postat av: Tova

Jätte bra!!!! skriv meeeeeeeer när du har tid!!! <3

2012-05-29 @ 13:01:25
Postat av: Tova

Jätte bra!!!! skriv meeeeeeeer när du har tid!!! <3

2012-05-29 @ 13:01:29
Postat av: grace

så bra! mer!<3

2012-05-29 @ 15:38:09
Postat av: Evelina

Jättebra! Fast tänk på hur du skriver, typ som att skriva "honom" istället för "han" ibland ;)

2012-05-29 @ 19:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0