Open your eyes del 9

När Niall satt på halsbandet kändes det som att min bröstkorg bara väntat på det. Jag vände mig om och kysste han och en massa "wohooo" från vissa i rummet och blev generad. Det är ju som sagt lite overkligt att stå och kyssas med en ur onedirection framför resten av bandet. Någonstans i bakgrunden  var det någon som beställde pizzor och av någon anledning börjar jag fnissa och kyssen avbryts.
- Vad är så kul älskling? frågar Niall.
- Inget, jag trodde bara aldrig jag skulle bli den av mina kompisar som skulle äta pizza med er, säger jag skämtsamt och Niall skrattar.
- Så vad vill du göra nu då? frågar Niall och jag tänker efter men sen vet jag precis vad jag vill göra.
- Jag vill spela en låt för dig, säger jag och ber han hämta min gitarr i mitt rum.
När han kommer tillbaka med gitarren hänger jag bandet runt mig och greppar tag om den. Jag kan bara några få låtar utantill men jag vet den perfekta jag kan sjunga till Niall. Vanligtvis spelas den inte med en gitarr, men jag hittade en okej akustisk version och den fastnade direkt i min hjärna.
I can't win, I can't reign
I will never win this game without you, without you
I am lost, I am vain,
I will never be the same without you, without you
I Won't run, I won't Fly,
I will never make it by without you, without you
I can't rest, I can't fight
All i need is you and I, without you
Without,.
You! You! You! You!
You! You! You! You!
Can't erase, so I'll take blame
But I can't accept that we were estranged without you, without you
I can't quit now, this can't be right
I can't take one more sleepless night without you, without you
I won't soar, I won't climb
If you're not here I'm paralized, without you, without you
I can't look, I'm so blind
I Lost my heart, I lost my mind without you,
Without
You! You! You! You!
You! You! You! You!
I am lost, I am vain
I will never be the same, without you, without you
Without you
Jag ställer ifrån mig gitarren och hör hur Niall reser sig upp. Han tar av mig solglasögonen innan jag hinner stoppa han.
- Jag vill bara titta dig rakt in i ögonen när jag säger det här, säger hanoch drar ena handen genom mitt hår. - Jag älskar dig.
Jag känner ögonen fuktas och svarar "Jag älskar dig också". Han sätter sig ner i soffan och det gör även jag.
- Jag har en sak jag vill berätta och erbjuda dig, säger han och märker hur frågande jag ser ut.  - Låt mig bara prata klart så ska du få säga vad du tycker sen. Det är såhär att jag har pratat med din läkare om en ögontransplantion. Just nu så ligger du långt ner på listan och det kommer troligtvis dröja innan du får chansen. Men det händer att familjemedlemmar kan donera ett öga istället för två.
- Men mamma skulle aldrig donera ett av sina ögon inte efter, säger jag men blir sedan tyst då jag inser vad det är han tänker erbjuda.
- Jag kan klara mig utmärkt på ett öga, fortsätter Niall. - Men jag vill att du ska se världen på samma sätt som jag. Jag vill att du ska kunna se dina barn, jag vill se dig lycklig. Enligt doktorn så är mitt vänsteröga utmärkt för donering och i utbyte placerar dom ditt vänsteröga där. Jag kommer kunna se nästan lika mycket som förut, bara lite mindre åt sidan. Det kommer bli jättebra, allt kommer bli jättebra.
Jag kunde ärligt talat inte komma på något att säga. Niall Horan satt här bredvid mig och erbjöd hans vänstra öga till mig. Men ska jag acceptera erbjudandet?
När Niall satt på halsbandet kändes det som att min bröstkorg bara väntat på det. Jag vände mig om och kysste han och en massa "wohooo" från vissa i rummet och blev generad. Det är ju som sagt lite overkligt att stå och kyssas med en ur onedirection framför resten av bandet. Någonstans i bakgrunden  var det någon som beställde pizzor och av någon anledning börjar jag fnissa och kyssen avbryts.

- Vad är så kul älskling? frågar Niall.

- Inget, jag trodde bara aldrig jag skulle bli den av mina kompisar som skulle äta pizza med er, säger jag skämtsamt och Niall skrattar.

- Så vad vill du göra nu då? frågar Niall och jag tänker efter men sen vet jag precis vad jag vill göra.

- Jag vill spela en låt för dig, säger jag och ber han hämta min gitarr i mitt rum.

När han kommer tillbaka med gitarren hänger jag bandet runt mig och greppar tag om den. Jag kan bara några få låtar utantill men jag vet den perfekta jag kan sjunga till Niall. Vanligtvis spelas den inte med en gitarr, men jag hittade en okej akustisk version och den fastnade direkt i min hjärna.
I can't win, I can't reign
I will never win this game without you, without you
I am lost, I am vain,
I will never be the same without you, without you
I Won't run, I won't Fly,
I will never make it by without you, without you
I can't rest, I can't fight
All i need is you and I, without you

Without,.

You! You! You! You!
You! You! You! You!

Can't erase, so I'll take blame
But I can't accept that we were estranged without you, without you
I can't quit now, this can't be right
I can't take one more sleepless night without you, without you
I won't soar, I won't climb
If you're not here I'm paralized, without you, without you
I can't look, I'm so blind
I Lost my heart, I lost my mind without you,

Without

You! You! You! You!
You! You! You! You!

I am lost, I am vain
I will never be the same, without you, without you
Without you
Jag ställer ifrån mig gitarren och hör hur Niall reser sig upp. Han tar av mig solglasögonen innan jag hinner stoppa han.

- Jag vill bara titta dig rakt in i ögonen när jag säger det här, säger han och drar ena handen genom mitt hår. - Jag älskar dig.

Jag känner ögonen fuktas och svarar "Jag älskar dig också". Han sätter sig ner i soffan och det gör även jag.

- Jag har en sak jag vill berätta och erbjuda dig, säger han och märker hur frågande jag ser ut.  - Låt mig bara prata klart så ska du få säga vad du tycker sen. Det är såhär att jag har pratat med din läkare om en ögontransplantion. Just nu så ligger du långt ner på listan och det kommer troligtvis dröja innan du får chansen. Men det händer att familjemedlemmar kan donera ett öga istället för två.

- Men mamma skulle aldrig donera ett av sina ögon inte efter, säger jag men blir sedan tyst då jag inser vad det är han tänker erbjuda.

- Jag kan klara mig utmärkt på ett öga, fortsätter Niall. - Men jag vill att du ska se världen på samma sätt som jag. Jag vill att du ska kunna se dina barn, jag vill se dig lycklig. Enligt doktorn så är mitt vänsteröga utmärkt för donering och i utbyte placerar dom ditt vänsteröga där. Jag kommer kunna se nästan lika mycket som förut, bara lite mindre åt sidan. Det kommer bli jättebra, allt kommer bli jättebra.

Jag kunde ärligt talat inte komma på något att säga. Niall Horan satt här bredvid mig och erbjöd hans vänstra öga till mig. Men ska jag acceptera erbjudandet?

Det här var ett väldigt kort kapitel men nu ska ni få chansen att bestämma hur novellen ska fortsätta!

Ska Britney acceptera erbjudandet och byta ut sitt vänsteröga mot Nialls eller vänta i år på en annan donator?
Jag börjar skriva nästa del när minst tio kommenterat deras svar, så kommentera vad ni tycker nu!
Ett enkelt Ja eller Nej :)

Kommentarer
Postat av: Nicoline

NEj Mer!<3

2012-03-14 @ 07:42:51
Postat av: Evelina - Vardag, foto & insperation

Nej <3

2012-03-14 @ 07:43:14
URL: http://evesfoto.webblogg.se/
Postat av: Frida

Bestäm du:D

2012-03-14 @ 07:47:05
Postat av: sandra

hon ska acceptera!! så gulligt av han och erbjuda det faktiskt :)

o så tycker jag att det är lite tråkigt/synd för henne att inte kunna se hur söt niall är i verkligheten!

2012-03-14 @ 17:50:50
Postat av: Moaaa

helt klart att hon ska svara ja! :)<3

2012-03-14 @ 18:04:45
Postat av: klara^^

ÅÅH hon måste ju acceptera! gud vad gulligt isåfall!♥

2012-03-14 @ 18:10:09
Postat av: Maja

Som jag sa tidigare: Jaaa :DDDDDDDD<3

2012-03-14 @ 18:54:36
Postat av: Sandra .. yää buddie. :D

JAAA !

hon måste ju göra det!

sjukt gulligt av Niall juue! :D

2012-03-14 @ 18:57:58
Postat av: vendela ^^

jaa!!! men bara om du lovar att fortsätta skriva efter det också!

2012-03-14 @ 21:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0