Don't hide in the closet del 14

Harrys synpunkt:
Efter kanske någon timmas paintballspel stötte jag på Evelina när jag sprang mellan träden.
- Evelina, come over here, viskade jag och hon smög mot mig där jag satt och gömde mig bakom en buske.
Hon slog sig ner bredvid mig och jag kunde känna lukten av marijuana strömma ut ur hennes mun. Jag borde försöka få henne att sluta, men ärligt talat, vad var det värsta som kunde hända?
- Do you have some more? frågade jag och log mot henne.
- Harry, is that a good thing for a worldfamous singer with millions of young fans?
- Haha, funny, sa jag men min röst hårdnade till lite.
Hon märkte den lilla röstskillnaden och såg ut att tveka ett tag, men sedan halade hon fram en liten påse med färdigrullade jointar
- Thank you, got a lighter to? frågade jag men innan jag avslutat frågan tände hon en joint och gav den till mig. - Thanks darling.
- Remember, this isn't you, make sure you stop it soon.
- And who's that coming from? You drink and smoke everyday, soon you're probably gonna have to start selling sex to afford it,sa jag och kände hur mitt mod ökade. - Go home and call some booty call or something.
- Maybe I will, sa hon och jag hörde gråten i hennes hals.
Hon kastade iväg sitt vapen och gick sedan iväg. Men varför skulle jag bry mig? Jag hade bara sagt sanningen, hon behövde få veta det, för eller senare.
Louis synpunkt:
- The food is so good, they must grew their own fruits and vegetables here, sa Eleanor där hon satt mitt emot mig vid lunchbordet.
Jag bara log och nickade, som jag gjort för det mesta den senaste tiden. Det var bara inte samma sak som det brukade vara, VI var inte samma sak som förut.
- Eleanor, I've been thinking about something, haven't you noticed that we're, var allt jag hann säga innan min mobil började vibrera och låta.
Jag tog upp den ur fickan och såg att det var ett inkommande samtal från ett okänt nummer, men jag svarade ändå.
- Hi, this is Louis Tomlinson.
- My name isn't important, but you need to come home know, Harry needs you, sa en kvinnlig röst, men det lät som att hon var på gränsen till tårar och knappt kunde hålla emot sin sorg.
- What, why? frågade jag men det var försent, hon hade redan lagt på.
- Who was it? frågade Eleanor.
- I don't know, but I need to go home, now!
- But why?
- Harry needs me.
- And so do I.
- I'm sorry baby, but I think this is really important, stay here and enjoy the spa for the rest of the days.
Jag lämnade henne där och gick snabbare och snabbare ut till där min bil stog och väntade. Fast nej, jag var ju tvungen att lämna kvar den åt Eleanor, så jag ringde en taxi. Jag försökte ringa upp numret som ringt mig, men det tutade bara upptaget.


Harrys synpunkt:

Efter kanske någon timmas paintballspel stötte jag på Evelina när jag sprang mellan träden.

- Evelina, come over here, viskade jag och hon smög mot mig där jag satt och gömde mig bakom en buske.

Hon slog sig ner bredvid mig och jag kunde känna lukten av marijuana strömma ut ur hennes mun. Jag borde försöka få henne att sluta, men ärligt talat, vad var det värsta som kunde hända?

- Do you have some more? frågade jag och log mot henne.

- Harry, is that a good thing for a worldfamous singer with millions of young fans?

- Haha, funny, sa jag men min röst hårdnade till lite.

Hon märkte den lilla röstskillnaden och såg ut att tveka ett tag, men sedan halade hon fram en liten påse med färdigrullade jointar

- Thank you, got a lighter to? frågade jag men innan jag avslutat frågan tände hon en joint och gav den till mig. - Thanks darling.

- Remember, this isn't you, make sure you stop it soon.

- And who's that coming from? You drink and smoke everyday, soon you're probably gonna have to start selling sex to afford it,sa jag och kände hur mitt mod ökade. - Go home and call some booty call or something.

- Maybe I will, sa hon och jag hörde gråten i hennes hals.

Hon kastade iväg sitt vapen och gick sedan iväg. Men varför skulle jag bry mig? Jag hade bara sagt sanningen, hon behövde få veta det, för eller senare.



Louis synpunkt:

- The food is so good, they must grew their own fruits and vegetables here, sa Eleanor där hon satt mitt emot mig vid lunchbordet.

Jag bara log och nickade, som jag gjort för det mesta den senaste tiden. Det var bara inte samma sak som det brukade vara, VI var inte samma sak som förut.

- Eleanor, I've been thinking about something, haven't you noticed that we're, var allt jag hann säga innan min mobil började vibrera och låta.

Jag tog upp den ur fickan och såg att det var ett inkommande samtal från ett okänt nummer, men jag svarade ändå.

- Hi, this is Louis Tomlinson.

- My name isn't important, but you need to come home know, Harry needs you, sa en kvinnlig röst, men det lät som att hon var på gränsen till tårar och knappt kunde hålla emot sin sorg.

- What, why? frågade jag men det var försent, hon hade redan lagt på.

- Who was it? frågade Eleanor.

- I don't know, but I need to go home, now!

- But why?

- Harry needs me.

- And so do I.

- I'm sorry baby, but I think this is really important, stay here and enjoy the spa for the rest of the days.

Jag lämnade henne där och gick snabbare och snabbare ut till där min bil stog och väntade. Fast nej, jag var ju tvungen att lämna kvar den åt Eleanor, så jag ringde en taxi. Jag försökte ringa upp numret som ringt mig, men det tutade bara upptaget.


Nu när jag börjat komma in lite i novellen vill jag gärna veta hur ni tycker novellen ska vara.
Tycker ni om det jag skrivit hittills eller är det något ni vill att jag ska ändra på?
Ska den vara mer sorgsen, glad, spännande?
Uppskattar era svar mycket!:D

Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag älskar den precis så som den är nu! Fortsätt så!! :'3

2012-06-11 @ 23:48:56
Postat av: wilma

as bra!! :DDD

mer <3

2012-06-12 @ 01:19:01
URL: http://aaaxelborn.blogg.se/
Postat av: Anonym

JAG VILL HA SPÄNNANDE! Då vill man fortsätta läsa, dock så är den redan spännande så du behöver inte ändra något! :D

2012-06-12 @ 13:53:38
Postat av: E

Fortsätt bara skriva så här! Det är så überbra!<3

2012-06-12 @ 14:27:14
Postat av: Rebecca

MER!

2012-06-12 @ 15:27:15
Postat av: Tove

Super braiaaaa!!! Hm... Vet inget du ska ändra på, allt är super braigt!!!!! MERA! Hoppas Louis och Harry blir tillsammans någon dag.. :)

2012-06-12 @ 15:30:25
Postat av: Tove

Super braiaaaa!!! Hm... Vet inget du ska ändra på, allt är super braigt!!!!! MERA! Hoppas Louis och Harry blir tillsammans någon dag.. :)

2012-06-12 @ 15:30:57
Postat av: ellen

asså jag tycker den är bra! MEN ska jag vara ärlig tycker jag att det borde hända lite mer och sen skulle jag villja ha mer romantik!!!<3

2012-06-12 @ 18:35:07
Postat av: Sofia

Jättebra,gärna lite mer romantik!!<3

2012-06-12 @ 20:27:24
Postat av: cleve

super bra när kommer nästa!?<3

2012-06-13 @ 16:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0