Open your eyes del 11

Jag vaknade på morgonen av att någon knackade på min dörr.
- Kom in, sa jag nyvaket.
- Det är bara jag, säger Niall och sätter sig på sängen vid mina fötter. - Om en timme kommer våra stylister och vi ska prova alla våra kläder, även Danielle och Eleanor kommer för att se till så dom matchar med Liam och Louis.
- Men det menas med att jag kan sova 55 minuter till, säger jag och ler mot Niall.
- Inte om du vill ha chansen att hinna duscha, säger han och skrattar.
- Just det, men jag kommer ut om en halvtimme eller nåt, säger jag och han går ut ur rummet.
Jag går upp ur sängen och söker efter badrumsdörren. Duschen går på tio minuter och sen byter jag om till ett par enkla jeans som jag inte kommer ihåg exakt hur dom ser ut och ett svart linne. Innan jag går ut från rummet går jag och hämtar solglasögonen men sekunden innan jag öppnat dörren kastar jag in dom i rummet igen. Jag får inte glömma bort att jag hade Niall som skulle leda mig. ­­­­Harry erbjöd mig en skål med flingor som jag tackade ja till. Klockan elva kom stylisterna och dom hade med sig flera lådor med kläder. Jag skulle tack gode gud bara ha på mig en outfit, men hela bandet var tvungna att byta om tre gånger eftersom dom skulle uppträda. En av stylisterna fokuserade på mig och Niall och till slut så stog det mellan en svart enkel, ganska kort klänning eller en turkosfärgad knälång till mig, medans Niall skulle ha en svart kostym. Till sist bestämde stylisten att jag skulle ha den lilla svarta klänningen och jag vart glad, för det var den som kändes mest bekväm. När alla var klara med sina outfits var klockan redan fyra och det var bara tre timmar och en kvart kvar tills vi skulle åka enligt Niall. Dom började fixa med mitt, Danielles och Eleanores hår och smink så att vi skulle vara klara. Jag som trodde det bara skulle ta max tjugo minuter insåg att när vi var klara med sminket och håret så hade det dröjt drygt två timmar. Då var det killarnas dax och sen skulle alla byta om. Vi blev klara och gick ut och väntade i fem minuter på limousinen. Resan dit tog cirka 45 minuter och sen skulle det jag fruktat mest ske, röda mattan. Niall såg hur tyst jag blev mot slutet av resan och tog tag i min hand och lutade mitt huvud mot hans axel.
- Det kommer gå utmärkt, viskar han och sen stannar vi.
Harry och Zayn går först ut om jag förstått rätt, sedan Louis och Eleanor, sedan Danielle och Liam och sist jag och Niall. När det var våran tur gick Niall ut först och tog min hand och ledde mig. Jag hörde kameror knäppa till och försökte le även fast jag innerst inne var livrädd. När kamerorna äntligen slutade knäppa var vi inomhus och Niall ledde mig fram till ett bord och jag satte mig ner. Niall satte sig till höger om mig och till vänster tror jag Zayn satt. Efter tio minuter gick det runt kypare och delade ut mattallrikar och vi åt och hade det trevligt tills dom skulle uppträda. Jag bad om att få följa med och sitta någonstans bakom scenen eftersom jag verkligen inte ville bli lämnad själv. Han visade mig till ett rum fullt med gitarrer där jag kunde sitta och spela dessutom. Jag tog min gitarr och satt och spelade lite olika låtar. Precis när jag spelat klart "Beautiful" kom någon inrusande i rummet.
- Du kom med hit, du blir perfekt, säger en mansröst och tar tag i min arm och leder mig till ingången mot scenen.
- Gå ut och spela låten jag hörde dig spela alldeles nyss, gitarren står precis bredvid micken där, säger rösten och jag antar att han pekar någonstans men jag har ingen aning. Han ger mig en liten knuff och jag står ute på scenen så att alla kan se mig. Jag går sakta fram mot mikrofonen och efter ett tag känner jag den på min högra sida och jag lyckas även få tag på gitarren. Hjärtat bultar så högt så att det borde höras i hela salen och jag tar tag i mikrofonen och börjar prata.
Jag vaknade på morgonen av att någon knackade på min dörr.

- Kom in, sa jag nyvaket.

- Det är bara jag, säger Niall och sätter sig på sängen vid mina fötter. - Om en timme kommer våra stylister och vi ska prova alla våra kläder, även Danielle och Eleanor kommer för att se till så dom matchar med Liam och Louis.

- Men det menas med att jag kan sova 55 minuter till, säger jag och ler mot Niall.

- Inte om du vill ha chansen att hinna duscha, säger han och skrattar.

- Just det, men jag kommer ut om en halvtimme eller nåt, säger jag och han går ut ur rummet.

Jag går upp ur sängen och söker efter badrumsdörren. Duschen går på tio minuter och sen byter jag om till ett par enkla jeans som jag inte kommer ihåg exakt hur dom ser ut och ett svart linne. Innan jag går ut från rummet går jag och hämtar solglasögonen men sekunden innan jag öppnat dörren kastar jag in dom i rummet igen. Jag får inte glömma bort att jag hade Niall som skulle leda mig. ­­­­Harry erbjöd mig en skål med flingor som jag tackade ja till. Klockan elva kom stylisterna och dom hade med sig flera lådor med kläder. Jag skulle tack gode gud bara ha på mig en outfit, men hela bandet var tvungna att byta om tre gånger eftersom dom skulle uppträda. En av stylisterna fokuserade på mig och Niall och till slut så stog det mellan en svart enkel, ganska kort klänning eller en turkosfärgad knälång till mig, medans Niall skulle ha en svart kostym. Till sist bestämde stylisten att jag skulle ha den lilla svarta klänningen och jag vart glad, för det var den som kändes mest bekväm. När alla var klara med sina outfits var klockan redan fyra och det var bara tre timmar och en kvart kvar tills vi skulle åka enligt Niall. Dom började fixa med mitt, Danielles och Eleanores hår och smink så att vi skulle vara klara. Jag som trodde det bara skulle ta max tjugo minuter insåg att när vi var klara med sminket och håret så hade det dröjt drygt två timmar. Då var det killarnas dax och sen skulle alla byta om. Vi blev klara och gick ut och väntade i fem minuter på limousinen. Resan dit tog cirka 45 minuter och sen skulle det jag fruktat mest ske, röda mattan. Niall såg hur tyst jag blev mot slutet av resan och tog tag i min hand och lutade mitt huvud mot hans axel.

- Det kommer gå utmärkt, viskar han och sen stannar vi.

Harry och Zayn går först ut om jag förstått rätt, sedan Louis och Eleanor, sedan Danielle och Liam och sist jag och Niall. När det var våran tur gick Niall ut först och tog min hand och ledde mig. Jag hörde kameror knäppa till och försökte le även fast jag innerst inne var livrädd. När kamerorna äntligen slutade knäppa var vi inomhus och Niall ledde mig fram till ett bord och jag satte mig ner. Niall satte sig till höger om mig och till vänster tror jag Zayn satt. Efter tio minuter gick det runt kypare och delade ut mattallrikar och vi åt och hade det trevligt tills dom skulle uppträda. Jag bad om att få följa med och sitta någonstans bakom scenen eftersom jag verkligen inte ville bli lämnad själv. Han visade mig till ett rum fullt med gitarrer där jag kunde sitta och spela dessutom. Jag tog min gitarr och satt och spelade lite olika låtar. Precis när jag spelat klart "Beautiful" kom någon inrusande i rummet.

- Du kom med hit, du blir perfekt, säger en mansröst och tar tag i min arm och leder mig till ingången mot scenen.

- Gå ut och spela låten jag hörde dig spela alldeles nyss, gitarren står precis bredvid micken där, säger rösten och jag antar att han pekar någonstans men jag har ingen aning.

Han ger mig en liten knuff och jag står ute på scenen så att alla kan se mig. Jag går sakta fram mot mikrofonen och efter ett tag känner jag den på min högra sida och jag lyckas även få tag på gitarren. Hjärtat bultar så högt så att det borde höras i hela salen och jag tar tag i mikrofonen och börjar prata.

Tack för alla era kommentarer och jag hoppas ni tycker om detta kapitel!♥
Kommentera gärna vad ni tycker :)

Kommentarer
Postat av: hiilma.

bra bättre BÄST de är an av debästa fanfic jag läste :D MER

2012-03-17 @ 09:51:08
Postat av: hiilma.

bra Bättre BÄST, de är en av de bästa 1D fanfic jag läser :D MER

2012-03-17 @ 09:52:51
Postat av: Evelina - Vardag, foto & insperation

MMer snälla :D

2012-03-17 @ 14:20:44
URL: http://evesfoto.webblogg.se/
Postat av: Saga c:<3

BÄST BÄST mer mer snälla :3

2012-03-17 @ 19:44:25
Postat av: Winnie

As bra!!!

Meeeeerrrrrr !! <3

2012-03-18 @ 03:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0