Don't bring a knife into a gunfight del 33

- LIAM?! LIAM VART ÄR DU?! skrek jag samtidigt som jag slog nävarna i den skinande vita väggen. - Du får inte vara död, jag skulle rädda dig, vi skulle klara oss!
Helt plötsligt öppnades en dörr jag inte märkt och en ung man kom in i rummet.
- Hej, mitt namn är Louis, Louis Tomlinson , säger han och ställer sig någon meter ifrån mig.
- Vad vill du? frågar jag och intar försvarställning.
- Jag får egentligen inte vara här, så det är viktigt att du inte berättar det här för någon. Men jag vet att Liam skulle velat att jag berättar det här för dig.
- Är han död? frågade jag och kände gråten i halsen.
- Nej, men det är inte säkert om han kommer överleva, svarar Louis och sänker blicken.
- Var det jag? Var det jag som skadade honom?
- Jag hade hoppats att du skulle kunna svara på den frågan.
- Det känns inte som att det var jag, men när jag tänker tillbaka så har jag minnessnuttar av när jag drar ut en kniv ur hans rygg, säger jag som svar och känner hur rösten börjar försvinna i slutet av meningen.
- Lyssna här, bevisen tyder på att det var du som gjorde det, du höll i mordvapnet och hade Liams blod över hela dig. Det hjälpte ju inte att du hittades bredvid en död kropp. Alla tror att du kidnappade Liam och sedan rymde med pengarna.
- Så vad får dig att tro att det inte är sant?
- För att i gränden så var det Liam som sprang tillbaka frivilligt, ingen tvingade honom. Och sen sa han en sak när vi hämtade upp han och Harry i stugan och det var att vi skulle lita på dig, att du visste vad vi skulle göra.
- Men tänk om jag inte vet, Liam gjorde fel i att lita på mig.
- Nej, det gjorde han inte, jag tänker hjälpa dig ut ur den här röran, för både Liams och din skull.
- Du känner inte ens mig, varför skulle du göra det för min skull?
- För att du räddade Liam, även fast han ligger på sjukhuset halvdöd så fick han uppleva det många skulle dö för, äkta kärlek.
- Bara se till att ingen får reda på att Liam var den som dödade Adrian, lova det, att vad som än händer med mig så tänker jag säga att jag dödade han.
Louis såg förvånad ut när han hörde vad jag sa om Liam men han sa inget om det utan vände sig om och gick mot dörren.
- Jag lovar, sa han innan han lämnade mig ensam kvar i rummet.


- LIAM?! LIAM VART ÄR DU?! skrek jag samtidigt som jag slog nävarna i den skinande vita väggen.
- Du får inte vara död, jag skulle rädda dig, vi skulle klara oss!

Helt plötsligt öppnades en dörr jag inte märkt och en ung man kom in i rummet.

- Hej, mitt namn är Louis, Louis Tomlinson , säger han och ställer sig någon meter ifrån mig.

- Vad vill du? frågar jag och intar försvarställning.

- Jag får egentligen inte vara här, så det är viktigt att du inte berättar det här för någon. Men jag vet att Liam skulle velat att jag berättar det här för dig.

- Är han död? frågade jag och kände gråten i halsen.

- Nej, men det är inte säkert om han kommer överleva, svarar Louis och sänker blicken.

- Var det jag? Var det jag som skadade honom?

- Jag hade hoppats att du skulle kunna svara på den frågan.

- Det känns inte som att det var jag, men när jag tänker tillbaka så har jag minnessnuttar av när jag drar ut en kniv ur hans rygg, säger jag som svar och känner hur rösten börjar försvinna i slutet av meningen.

- Lyssna här, bevisen tyder på att det var du som gjorde det, du höll i mordvapnet och hade Liams blod över hela dig. Det hjälpte ju inte att du hittades bredvid en död kropp. Alla tror att du kidnappade Liam och sedan rymde med pengarna.

- Så vad får dig att tro att det inte är sant?

- För att i gränden så var det Liam som sprang tillbaka frivilligt, ingen tvingade honom. Och sen sa han en sak när vi hämtade upp han och Harry i stugan och det var att vi skulle lita på dig, att du visste vad vi skulle göra.

- Men tänk om jag inte vet, Liam gjorde fel i att lita på mig.

- Nej, det gjorde han inte, jag tänker hjälpa dig ut ur den här röran, för både Liams och din skull.

- Du känner inte ens mig, varför skulle du göra det för min skull?

- För att du räddade Liam, även fast han ligger på sjukhuset halvdöd så fick han uppleva det många skulle dö för, äkta kärlek.

- Bara se till att ingen får reda på att Liam var den som dödade Adrian, lova det, att vad som än händer med mig så tänker jag säga att jag dödade han.

Louis såg förvånad ut när han hörde vad jag sa om Liam men han sa inget om det utan vände sig om och gick mot dörren.

- Jag lovar, sa han innan han lämnade mig ensam kvar i rummet.
Sen uppdatering men som sagt så har jag ett socialt liv och jag är ju inte hemma varje kväll;)
Tack för kommentarerna!♥

Kommentarer
Postat av: elleni

skitbra!!!

meer! snälla!!<3

2012-05-13 @ 16:14:29
Postat av: grace

mer!:D<3

2012-05-13 @ 16:23:23
Postat av: Frida

Omg mer!!!!

2012-05-13 @ 16:44:11
Postat av: elin

awesome<3

2012-05-13 @ 17:25:13
Postat av: Alicia

Usch vad bra!! :D Mer idag snälla?? :3

2012-05-13 @ 17:54:40
URL: http://lifeasiknow.webblogg.se/
Postat av: lovaa

2012-05-13 @ 18:33:38
Postat av: Anonym

Mer.

Du är sjukt duktig.

Hoppas att det blir ett lyckligt slut. ;)

2012-05-13 @ 18:34:39
Postat av: E

Gud! Du är sjukt duktig, även fast jag har svårt att se ett lyckligt slut i all den här röran... Fast så ska det vara. Älskar den, hoppas det blir ett lyckligt slut!:')<3

2012-05-13 @ 18:46:50
Postat av: Anonym

awesome! LÄNGTAR tills nästa kapitel! :)

2012-05-13 @ 19:10:39
Postat av: Vendela

Omg! Bäst! Mer!

2012-05-13 @ 19:22:40
Postat av: hiilma.

amazayn !! :D

2012-05-13 @ 19:22:55
Postat av: Rebecca

MER!

2012-05-13 @ 19:32:08
Postat av: Anna

MEEEEEER!!

2012-05-13 @ 21:42:47
URL: http://liifeofannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0