Don't hide in the closet del 20

     

Zayns perspektiv:


- Niall can you hear me? sa jag när jag stod bredvid hans sjukhussäng.


Det var hemskt att se honom såhär, helt förstörd.


- He's sleeping, they gave him morphine, he won't wake up until tomorrow, svarade Liam som satt i en stol och bara stirrade på Niall.


- Who did this to you? I'm gonna kill them, sa jag och måttade ett knytnävsslag rakt ut i luften.


Jag ville inte gråta, jag kämpade för att hålla tårarna inne, jag skulle inte visa mig svag.


- And Louis or Harry still isn't answering there phones? frågade jag Liam.


- No, but I can try calling them again.


- Call Harry first, sa jag men skulle aldrig förstå hur mycket som gått förlorat om jag inte sagt något.

 

Harrys perspektiv:


Kniven vilade i min hand men jag vågade inte. Telefonen ringde och jag svarade men släppte inte taget om kniven.


- Hello, sa jag snabbt.


- Thank god you're answering, you need to get to the hospital, now, sa Liam och det lät som han hade panik.


Jag tog med mig nycklarna, lämnade kniven och gick ut ur lägenheten medans Liam gav instruktioner om vart jag skulle.


- Shut up Liam, why do I need to go to the hospital? frågade jag när jag satt i bilen och började köra.


- It's...Niall...he's in a really bad condition.


- LIAM, WHAT HAPPENED?! skrek jag i telefonen.


När jag kollade tillbaka på vägen fick jag göra en skarpsväng så att jag tappade mobilen i baksätet. Jag hade inte tid att stanna och plocka upp den så jag körde vidare med gasen i botten.


- Niall Horan, Im here to see him, sa jag till sköterskan i receptionen hos sjukhuset.

- Are you a family member? frågade hon.


- No...I'm his best friend, I'm Harry Styles!


Hon verkade söka efter något bland alla papper men efter någon minut skrev hon en lapp med ett rumsnummer.


- Don't say it outloud, the journalists are spying on us, viskade hon och pekade lite gömt mot väntrummet där det satt flera personer med kameror.


- Thank you, sa jag och kollade på lappen.


Våning 4, korridor B-3, rum 427. Jag hittade en hiss som jag lyckades stoppa med två doktorer som pratade med varandra så dom knappt märkte mig. Knappen med våning fyra lyste redan så jag antog att även doktorerna skulle dit.


- There isn't anything linking them together, I still thinks she just found him.


- But you saw her yourself, she's...she's...


- Dead, atleast here soul is.


- You're wrong, I think she's more alive inside of her than the rest of us, it's just something blocking her speak ability.


- Either way, we can't keep her here, she doesn't have any physical problems.


- We'll let the therapist talk to her and he can decide what we do next.


- He's with her now, trying to see if she knows the guy in the alley.


Hissdörrarna öppnades och jag skyndade mig ut ur hissen och sökte efter rätt korridor. Problemet var att det här sjukhuset var stort, riktigt stor och jag var inte bäst på att hitta dit jag skulle.


- Excuse me, can you show me the way to this room? frågade jag en sköterska var påväg förbi mig.


- Sure, just wait a second, sa hon och tog upp sin sökare och knappade in något. - Okey, follow me now and we'll find your friend.


Jag följde efter henne genom tre korridorer och sedan pekade hon mot en dörr och jag gick snabbt dit. Persiennerna var fördragna till rummet men jag gick in utan att knacka på. Det första jag såg var Niall, med gips runt en arm och ett ben, alldeles röd i ansiktet, liggandes i sjukhussängen.


- Who are you? frågade en okänd mansröst så jag drog blicken från Niall och kollade in resten av rummet.


Först kände jag inte igen henne för hon såg så...rädd ut. Men när jag granskade henne där hon satt var det självklart, men hon såg bara...tom. Som att hon inte hade någonting inuti sig utan att hon bara var ett skal. Blicken förändrades inte ett dugg när hon såg på mig, det gjorde ont i hjärtat att ta emot den iskalla blicken.


- I will ask you once again, sa mannen. - Who are you?


- I'm Harry Styles, friend of Niall, svarade jag men hade fortfarande blicken på Evelina. - Who are you?


- I'm Brian, therapist and this is Evelina.

 

- I know

 

- You know who this is?


- She's my girlfriend, sa jag och jag tyckte mig se en liten ryckning i Evelinas öga, men hon återvände till sin känslolösa mask.

 

Tack så sjukt mycket för kommentarerna på förra inlägget, tack!♥

 


Kommentarer
Postat av: grace

jag vill ha mer!!!;)

2012-06-27 @ 19:02:30
Postat av: tebbi

åhh herregud det händer så mycket nu :) hoppas på att nästa del kommer snart :) super bra!

2012-06-27 @ 19:02:37
URL: http://tebbi.blogg.se
Postat av: Sofia

MEEEEEERR:D

2012-06-27 @ 19:17:54
Postat av: One Direction Novell av Evelina

Mer mer mer mer

2012-06-27 @ 19:22:02
URL: http://ffonedirection.blogg.se
Postat av: Annie

Riktigt bra!

2012-06-27 @ 20:26:08
Postat av: Cim

Jag söker minst 5 ggr per dag på google för att se om det kommit ett nytt kapitel. Herregud vad bra du är, kvinna :)

2012-06-27 @ 23:43:58
Postat av: E

O gud, meeeeeeeer!<3

2012-06-28 @ 10:16:59
Postat av: !!!!!!! JAG !!!!!!

MER!!!!!!!

2012-06-29 @ 10:26:29
Postat av: Sara

Grym novell!!

2012-06-30 @ 23:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0